Bukefalos 28 år!

kindkedja till pessoa

A

Alpin87

har köpt ett nytt bett. ett rakt gummiklätt pessoa med endast en ring nertill. har en kindkedja som går att ''spänna'' fast i ringarna och visst borde den gå att använda till det här utan problem.

vad har ni för erfarenhet av kindkedja till pessoa?
 
Varför inte köpa ett stångbett i stället om det är hävstångseffekt du är ute efter? Det hade väl i så fall varit lämpligare att köpa en jaktstång eller ett pelham?

Att köpa ett pessoa och sätta på en kedja är som att banka i skruvar i väggen med hammare, visserligen går det men det är bättre att använda rätt verktyg...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
883
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 094
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Sirap
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp