Bukefalos 28 år!

Kläder vid smitta i stall?

B

Bratt

Över helgen var jag på kurs i ett annat stall än där jag normalt rider. I det stallet hade de några ponnier som hostade och i ett annat stall på samma anläggning hade ett dräktigt sto kastat. Detta gjorde att de misstänkte abortvirus med provsvaren hade inte kommit.
Jag vet ju att jag inte ska använda samma kläder i andra stall, så de är tvättade men jag skulle vilja ha tips hur jag gör med skor och framför allt hjälmen (sammetshjälm)!
Fick tipset att lägga den i frysen över natten, men hjälper det verkligen? Många virus dör ju inte av kyla utan vaknar till liv igen när de blir varma. Vet inte hur det är med detta virus och har inte lyckats hitta någon som vet.
Tacksam för snabba svar och tips då jag har ridlektion på onsdag och skulle behöva min hjälm.
 
Skorna kan du tvätta i desinfektionsmedel på undersidan.
Hjälmen i frysen borde fungera. Om den får vara där rejält med tid.
 

Liknande trådar

Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 323
Senast: annan1
·
Utrustning Jag hjälper till lite i ett stall. Mest pyssel, mockning, promenad med häst och senare även kanske lite fodring och annat. Ibland kommer...
Svar
9
· Visningar
1 644
Senast: Ramona
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: TantEster
·
A
Hästvård hur märker man att hästen börjar få kvarka? För 4 dagar sedan hade vi en massör på min pålle, som EFTER behandling berättade att de...
2
Svar
22
· Visningar
4 071
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp