Klädsel som gäst på sannolikt snorvarmt bröllop

@GoLightly Jepp. Vet inte hur det är generellt men i vår bekantskapskrets är det fancy fancy som gäller samt långklänning vid vigsel som följs av middag. De bröllop jag har varit på har folk klätt sig väldigt mörkt i mitt tycke, därför tänkte jag att den kanske var för ljus och flimsig liksom.

Men ja, visst är den fin? :love:. Bara 2600 SEK :up: :D.

Jag har sett allt från de som ser ut att vara på väg till Oscarsgalan till de som verkar ha klätt sig för en shoppingrunda och såväl ljusa pasteller som svart, så jag tänker att det är lite fritt fram att göra som man vill ;). Men det kan ju absolut vara så att det skiljer sig beroende på bekantskapskrets och sånt.

Som taget :up: Känner att det finns alldeles för få tillfällen att klä upp sig i långklänning. Jobbigt när det där habegäret slår till :p
 
Men det kan ju absolut vara så att det skiljer sig beroende på bekantskapskrets och sånt.
Ja verkligen! I vår skulle ingen klä sig vardagligt på bröllop, det händer inte. Jag har för mig att vi diskuterat bröllop tidigare du och jag och att det verkar skilja sig rätt mycket mellan de vi varit på?

Och absolut är det fritt fram att göra hur man vill :). Jag har dock inte känt mig bekväm på de bröllop som jag varit på eftersom jag har känt mig fullkomligt oklädd jämfört med alla andra.
 
@niphredil

Då passar säkert den klänningen fint! Det enda skulle väl vara om den är för "böljande" ifall de andra gästerna klär sig lite mer strikt (i brist på bättre ord).

Kommer inte ihåg vad vi har sagt tidigare, men det kanske de har gjort? Jag har känt mig bekväm i lite finare cocktailklänning, även om de flesta haft långklänning, och det har främst varit de lite äldre som klätt upp sig till tänderna. Skulle däremot aldrig gå i vanlig kjol och linne (och de som dök upp så såg lite obekväma ut så tror inte att de var så nöjda heller).
 
Hade den här funnits i min storlek hade jag beställt på en gång kan jag säga! FY vad fin! Och i och med längden är den ju jävligt användbar också. Vaaaarför finns den inte i min storlek? :cry:

image1xxl.jpg



image3xxl.jpg
 
Rött är min favoritfärg, det är en färg som passar mig väldigt bra och jag är kär i min röda klänning. Så är det bara. Att hela kalaset inklusive ceremonin sedan kommer att utspela sig utomhus och från kl 17 och framåt gör att jag känner att jag kan komma undan med rött mer än jag skulle göra i t.ex. en ljus kyrka mitt på blanka dagen.

Bröllop handlar ju om kärlek så kör på den röda du :heart Och du gör dessutom en god gärning, för ju fler som vågar bära rött hjälper dem som vill men inte vågar än :up:

En sjal till är alltid bra. Eller en stor hatt, jag älskar hatt till finklädsel :love:
 
Det blev rätt bra trots allt och jag fick massor av komplimanger för min fina röda klänning! Jag var inte särskilt svettig alls trots 38 graders tryckande hetta, och inte en jäkel frågade mig hur sexet med brudgummen var. Rätt skönt kan jag tycka...

2016-07-11_171223_5788aa52ddf2b31cd1618203.jpg
 
Det blev rätt bra trots allt och jag fick massor av komplimanger för min fina röda klänning! Jag var inte särskilt svettig alls trots 38 graders tryckande hetta, och inte en jäkel frågade mig hur sexet med brudgummen var. Rätt skönt kan jag tycka...

2016-07-11_171223_5788aa52ddf2b31cd1618203.jpg
Wow, va vacker du är! Och klänningen var verkligen jättefin :)
 
Det blev rätt bra trots allt och jag fick massor av komplimanger för min fina röda klänning! Jag var inte särskilt svettig alls trots 38 graders tryckande hetta, och inte en jäkel frågade mig hur sexet med brudgummen var. Rätt skönt kan jag tycka...

2016-07-11_171223_5788aa52ddf2b31cd1618203.jpg

Sanslöst fin var du i den klänningen!
 
Äsch vad snälla ni är allihop! Jag kan ju säga att det hjälpte att få hår och smink fixat av ett proffs, annars hade det inte sett tillnärmelsevis lika tjusigt ut ;)
 
Det blev rätt bra trots allt och jag fick massor av komplimanger för min fina röda klänning! Jag var inte särskilt svettig alls trots 38 graders tryckande hetta, och inte en jäkel frågade mig hur sexet med brudgummen var. Rätt skönt kan jag tycka...

2016-07-11_171223_5788aa52ddf2b31cd1618203.jpg
Blir dock nyfiken på om den bredvid dig också tyckte att det var relativt osvettigt :p
 
Blir dock nyfiken på om den bredvid dig också tyckte att det var relativt osvettigt :p
Hahaha! Han är halv-sudanes och har spenderat rätt mycket tid i Kenya och Etiopien, så han är rätt värmetålig. Han körde dessutom på minimalt antal plagg (egentligen ska det ju vara yllekavaj och hela köret) och så var handfläktar en av presenterna från brudparet, så det var ingen större fara faktiskt. Hur gänget från Stornoway, som körde på full traditionell utstyrsel, mådde kan jag dock inte svara på... :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp