Bukefalos 28 år!

Klämde svans i dörren

Tratt

Trådstartare
Känner mig som världens sämsta hundägare. Råkade klämma hundens svans i en dörr som stänger automatiskt. Vad ska man göra? Vad jag kan se är det ett litet, ytligt sår ca 1 dm från tippen. Men tänk om det är brutet? Hon verkar inte berörd och kan vifta på svansen. Måste man åka in till veterinären direkt på morgonen eller ska jag vänta tills första vardag? Eller kan man avvakta helt?
 
Om jag inte kunde känna att det krasar, hunden inte har ont, och svansen används som vanligt så hade jag bara hållit ett öga på det tills vidare. Med ett extra öga på såret, en del sår på svansar läker dåligt, och i alla fall här nere är flugorna galna redan och det är tropiskt varmt...
 
Känner mig som världens sämsta hundägare. Råkade klämma hundens svans i en dörr som stänger automatiskt. Vad ska man göra? Vad jag kan se är det ett litet, ytligt sår ca 1 dm från tippen. Men tänk om det är brutet? Hon verkar inte berörd och kan vifta på svansen. Måste man åka in till veterinären direkt på morgonen eller ska jag vänta tills första vardag? Eller kan man avvakta helt?


Om hon inte reagerar när du känner och klämmer så skulle jag inte brytt mig om det. Håll koll bara så det inte blir infekterat.

Ibland går det fort, och en svans eller tass kan råka bli klämd även om man försöker ha stenkoll.
 
Säger som de andra, håll koll på det och åk in till veterinär direkt om det verkar bli sämre eller inte läker ordentligt.

Min första tik klämde svansen i en dörr som stänger sig automatiskt. Det ville inte läka och blev till sist så dåligt att vi inte hade några val annat än att amputera en bit av svansen. Själva operationen osv gick bra och hon mådde utmärkt med sin något korta svans, men visst känns det dumt att det alls behövde hända! Men ja, olyckor händer tyvärr, det bara är så och du är inte världens sämsta hundägare för det :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Så kom dagen när även vi råkade ut för lösspringande argsint hund. Min sambo hade vår 1 åriga Franke (10kg) i koppel när två lösa BC's...
Svar
14
· Visningar
1 488
Senast: Sel
·
Katthälsa Min katt låg på lur bakom gardinen vid balkongdörren när jag stängde den och klämde hennes svans.... Det verkar som att hon bara...
Svar
0
· Visningar
1 110
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Det går bra nu! För 2,5 mån sen blev hunden attackerad av en annan hund och blev biten på buken och fram på bogen (om det nu heter så på...
Svar
15
· Visningar
3 349
Hundhälsa Har under ett par månader åkt fram och tillbaka till veterinären med min hund. Först var det torra pga torra och hårda krustor hela...
Svar
4
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp