Bukefalos 28 år!

Klänningsfråga

eve91

Trådstartare
Jag ska på två bröllop i sommar och är i full gång med att leta klänningar. Efter att ha letat igenom hela universum, kändes det ungefär som, så hittade jag en som jag gillade och slog till på den. MEN, när jag kom hem så insåg jag att den kanske är för vit. Den har ju i och för sig turkost tyg under den vita spetsen men den kändes ändå väldigt ljus.
Så, kan jag ha den här på ett bröllop utan att bryta mot någon sorts vett och etikett eller är det bara att leta vidare? :o


Så här ser skapelsen ut:

hmprod


hmprod
 
Sv: Klänningsfråga

Vad är det för klädkod? Jag må vara konservativ men tycker den ser kort ut för ett bröllop.
 
Sv: Klänningsfråga

Jag tycker den är alldeles för vit för ett bröllop. Hade färgerna legat tvärt om, med turkost överst, hade den absolut varit ok.

Längden är svårare att säga något om, av erfarenhet vet jag själv att på en lång tjej (som på bilden) är klänningen mycket kortare än på en kort tjej.
 
Sv: Klänningsfråga

Kavaj är klädkoden! Och ja, håller med om att på bilderna ser den ju kort ut men på mig som förmodligen är ganska mycket kortare än modellen och "normaltjock" så slutar den strax ovanför knäna.
 
Sv: Klänningsfråga

Smart! Har sjukt dålig koll på accessoarer dock, så tips mottages tacksamt :D
 
Sv: Klänningsfråga

Äsch, sånt kan aldrig gardera sig mot:D


Tukost band i midjan, piffiga dojjor och en fin kofta/sjal?
 
Sv: Klänningsfråga

Jag ska på bröllop i sommar med samma klädkod och jag hade inte valt en sån klänning. För kort, för "odressad" och för vit.
 
Sv: Klänningsfråga

Alldeles för kort och vit! Med klädkod kavaj bör klänningen gå ner till knäna eller längre.
 
Sv: Klänningsfråga

Alldeles för vit och för vanlig! Satsa på något längre och lite mer elegant! :)
 
Sv: Klänningsfråga

Svar till alla: Då är det alltså lite så som jag befarade, för vit bland annat. Inte värre än att jag köper en annan helt enkelt ;)
Men då vill jag ställa en fråga till: Vart hittar jag då något som är mer "dressat", längre och mer elegant? Som inte kostar halva lönen :p Ge gärna förslag till en okunnig!
(Tycker att jag har kollat igenom alla "vanliga" butiker både på internet och irl, hittar verkligen nada).
 
Sv: Klänningsfråga

Den är alldeles för vit.
Ett tips:kolla på Gina tricot som brukar ha fina klänningar även till oss som inte är supersmala & långa.:)
 
Sv: Klänningsfråga

Zara, Filippa K, MQ, Karen Millen är personliga favoriter och om du kan tänka dig att beställa ifrån nätet så har Nelly.com en hel del fina klänningar! :)
 
Sv: Klänningsfråga

Halvt knapplån.

Tack för tipsen! På Zara och provrummet.se hittade jag en del som föll mig i smaken faktiskt :)
(Och bara för att Vila, Gina och MQ finns nära och bra nere på stan hittade jag typiskt nog inget intressant där)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 332
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp