Bukefalos 28 år!

Klänningshjälp, bitte please!

Alltså, du skulle nog se supercool ut i ett par långa, lite vida dressade festbyxor med en lång, lite rockig kavaj och en snygg topp. Och så håret utsläppt. Annars håller jag med ovanstående talare som föreslog maxiklänning, det skulle kunna bli jättesnyggt.

Jag tror att du ska akta dig för allt för ängsliga eller sockersöta klänningar.

Åh, typ Bowie-stuket? Tror jag såg ett par på H&Ms hemsida, ska se om jag hittar dem på onsdag så jag kan prova! :)
 
Tipsar om kostym, gärna med väst till. Såååå snyggt på en lite kaxigare person! För att bryta upp det lite fungerar en kritstrecksrandig tex om det är lagom med ränder (läs inte för täta/tjocka).
 
Tipsar om kostym, gärna med väst till. Såååå snyggt på en lite kaxigare person! För att bryta upp det lite fungerar en kritstrecksrandig tex om det är lagom med ränder (läs inte för täta /tjocka).

Kul idé! Har faktiskt en kritstrecksrandig, jättefin typ ullkavaj som kunde funka. Skriver upp kostym på listan! :)
 
Jag behöver hjääälp! :arghh:
Eftersom bröllopet är i början på april så tycker jag nog att de flesta klänningarna som tipsats om i denna tråden inte alls passar. Det kommer ju fortfarande vara kallt och möjligtvis snö fortfarande beroende på vart i landet du bor. Det är ju inget sommarbröllopp så jag tycker att stora blommor och sommarklänningar med korta armar blir helt fel.

Hade jag varit du hade jag satsat på en enfärgad, figursydd tight klänning. Långa ärmar och som går ner till knäna. En lite täckande, men fortfarande sexig klänning som du dressar upp med snygga skor och en rolig väska. Någonting som är lite vanlig, så att du kan använda den igen.

Du har ju en stark personlighet och ett riktigt snyggt yttre så du behöver inte ha på dig utmanande och lite "roliga" kläder för att det ska bli snyggt. Du är ju snygg som du är!

NL021C0SX-Q11@9.1.jpg


SID21C00I-Q11@17.jpg


C9821C0BT-Q11@10.jpg


Svart är helt okej på bröllop om du har andra färger som bryter av. Ta tex en orange väska och ett par orangea skor så matchar det luggen också. Du kommer säkert vilja ha en kavaj, bolero eller snyggare kofta också ifall det blir kallt. Plus en vanlig ytterjacka förstås.
 
Du hade varit svinsnygg i en byxdress! Skippa klänning om du inte är bekväm i det :) Finns ju även vidare byxor du kan ha tillsammans med en blus.

En kompis till mig hade vidare, ljusa byxor med en fin blus och en lite längre kavaj till, grymt snyggt!
 
Hemkommen efter en rätt plågsam runda på stan. :D Har (känns det som) provat varenda pantsuit på H&M nu. De flesta såg jättelöjliga ut på mig, tror det är de korta byxbenen som göre... Anyway, denna tyckte jag var ganska fin! Men lite mörk kanske. Lite smala ben. Var egentligen på jakt efter vida, fladdriga byxor som @Idas länkade här ovan, men vida byxor i fullängd verkade vara ute. :( Alla jag hittade hade 7/8 längd och det ser bara sååå dumt ut. På mig iaf. Ser typ bra ut med sandaler eller pumps men ingetdera kommer på fråga. Haha.

Har kikat lite på nätet och funnit riktiga, vida byxor, funderar på om jag ska åka iväg och leta upp dem lite snabbt...

Alternativ outfit följer strax.
 

Bifogade filer

  • 20180328_161229.jpg
    20180328_161229.jpg
    111,2 KB · Visningar: 299
Kostymbyxor och lämplig överdel? Ej säker på denna överdels lämplighet dock. Men egentligen känner jag mig nog mer bekväm i byxor, än i jumpsuit. Fast det är väl lite tråkigt? Hmm. Men vad för en överdel? Lång ärm? Ingen ärm?
 

Bifogade filer

  • 20180328_160144.jpg
    20180328_160144.jpg
    107,6 KB · Visningar: 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Lädervård
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp