Klänningstips

turbofling

Trådstartare
Har sett att manga här har fatt sa bra klädtips sa jag provar jag ocksa :)

Jag är en "jeans och t-shirt" person som mest klär mig mörkt och inte riktigt gillar att synas. Men nu när sommaren är här ser jag sa manga i luftiga, fina klänningar och jag blir sugen pa att prova jag ocksa. Men jag känner mig helt vilsen pa vad jag ska ha för modell.
Jag är kort och tjock där den mesta vikten ligger pa bröst, rumpa och framförallt mage, men bakifran har jag lite midja. De fa ganger jag har haft klänning upplever jag att jag ser gravid ut och/eller att rumpan ser gigantisk ut.

Kan ni ge mig lite tips pa modeller jag ska titta pa?
Alltsa inga festklänningar utan sana som fungerar i vardagen och jag vill känna mig mer bekväm än fin.

(Jag hatar att ga i affärer och prova sa jag kommer beställa och prova i lugn och ro hemma)
 
Har sett att manga här har fatt sa bra klädtips sa jag provar jag ocksa :)

Jag är en "jeans och t-shirt" person som mest klär mig mörkt och inte riktigt gillar att synas. Men nu när sommaren är här ser jag sa manga i luftiga, fina klänningar och jag blir sugen pa att prova jag ocksa. Men jag känner mig helt vilsen pa vad jag ska ha för modell.
Jag är kort och tjock där den mesta vikten ligger pa bröst, rumpa och framförallt mage, men bakifran har jag lite midja. De fa ganger jag har haft klänning upplever jag att jag ser gravid ut och/eller att rumpan ser gigantisk ut.

Kan ni ge mig lite tips pa modeller jag ska titta pa?
Alltsa inga festklänningar utan sana som fungerar i vardagen och jag vill känna mig mer bekväm än fin.

(Jag hatar att ga i affärer och prova sa jag kommer beställa och prova i lugn och ro hemma)
Något sådant här. Enfärgat kan ju kännas tryggt om man inte vill sticka ut för mycket. https://www.ahlens.se/Mode/klanning...black-black-d5c2a7f899c04d61a955f8a9e75a3512/
T-shirt variant https://www.ellos.se/ellos-plus-collection/klanning-hilda/7015656-01
Eller något lite längre https://www.ellos.se/ellos-plus-collection/klanning-irma/7016071-02
Den här är lite mer kroppsnära men ändå inte tight över magen https://www.ellos.se/ellos-plus-collection/klanning-melina/7015653-02
 
Jag har också tendens att det sätter sig mer på magen och att jag ser gravid ut.
Allt med insvängd form i midjan eller midjeresår/knytband tycker jag framhäver magen. Ibland genom att sitta osmickrande (och obekvämt) tight där men framför allt genom att halka upp eller ner (till där den sitter på mammakläder...)

Jag gillar passform liknande denna. Har ofta top+cykelbyxor (sommar) eller långärmad tröja+tights (vinter) under. Förutom att det blir bekvämt och praktiskt att vara rörlig i är fördelen att jag kan välja storlek på klänningen så den sitter ledigt över magen utan att den blir illasittande upptill pga. stor.

Saker som kallas för A-linje kan vara bra att titta efter. Spelar kanske in att jag gillar knäkort och med rörelseutrymme för benen. Kan vara en poäng att även titta på saker som butikerna kallar för tunika.
 
Tack för era tips.
Tog mig iväg till en affär igår och provade lite men hittade inget som kändes bra.
För tajt framhäver magen och för löst ser ut som ett tält.
Jag har beställt ngr andra modeller. Beställde även en kjol, kanske är det ett bättre alternativ.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 232
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 431
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 252
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp