Bukefalos 28 år!

Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

gt16.jpg

Ni är så fantastiskt vackra tillsammans!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Tack så mycket!:laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Hrtm, nu kommer grymma kontraster från tidigare fina inlägg. Mörka suddiga mobilkamerabilder från ett "random" motionspass med ett par volter inlagt på en parkering.. Inte så speciellt akademiskt men de enda bilder vi har från i vinter..
och är man inte lite exentrisk o vill visa ändå.. :laugh:

margret3331.jpg

margret3361.jpg

margret3355.jpg

margret3324.jpg

margret3329.jpg

margret3357.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

KL
Bilder från en film. Både häst och jag har börjat ta lektioner för ar-tränare. Passar oss mycket bra! :love:
25759862.jpg

25759851.jpg

25759861.jpg

25759854.jpg

25759855.jpg

25759857.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Blä för kvalitén jag vet. :p Laddat upp några tagna med riktig kamera som är aningens bättre. ;)
Inte så roliga bilder kanske, men detta var vår första lektion, väldigt lugn på seg häst. Dessutom är han väldigt omusklad här.
26436922.jpg

26436923.jpg

26436924.jpg

26436925.jpg

26436921.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

här kommer lite bilder på mig och min frieser i kronologisk ordning sen vi började träna AR för snart 5 år sedan. skäms sjukt mycket för en del bilder men alla är vi nybörjare nångång. vi är ju fortfarande inte klara med våran utbildning men det går framåt iallafall, kul har vi också :D

MinnasII491.jpg


MinnasII493.jpg


Olofsson20080519006.jpg


MinnasII153.jpg


Minnas521.jpg


Minnas584.jpg


Olofsson20090121063.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Va kul med lite nya bilder:) han är jättefin din kille:laugh: Är det olofsson?:)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vilken pampig och skitsnygg häst du har!!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Fin häst! :) Använder du hackamore eller är det en synvilla pga nosluddet? :o
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

tack allihopa :bow: visst är det Olofsson.

håller med dig Immer fastän det är jag som rider :grin: nej men allvarligt så är det hemskt att se hur en del frieserhästar rids :( nu ska inte jag komma här och låtsas vara felfri, bilden är ju ett fryst ögonblick och i sån där fin form går han inte alltid. han vill gärna gå bakom hand och ta stöd där istället för att bära sig men vi jobbar på det. har honom hellre lite högre som på sista bilden men målet är ju att han ska bära sitt huvud helt själv :)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Är det mig du tänker på? Ja det är hackamore

Ja det är dig jag tänker på! :D
Ovanligt att se hack tycker jag, inbillar mig att det är svårt att ställa med? Hur funkar det tycker du? :)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Det är inga problem alls med böjningen, jobbar ju mkt med tyglarna mot halsen och han svarar bra på det+ att han böjer hyfsat bra för sätet oxå, men snarare så är det svårt att få igenom förhållningarna varje gång. Tyvärr så håller han på och fipplar med alla bett som kommer in i munnen, trixar och lägger tungan över osv, och det enda bett som han accepterar någolunda är jaktkandaret, men har börjat att anv en tungsticka oxå, så nu är han mkt lugnare med bett, och visst blir ridbarheten bättre på bett. nästa träning nu i mars så ska jag testa med bett så får vi se hur det funkar,tror det ska gå bättre mä tungstickan iaf
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Ja man kör ju på det som känns bäst! :) Häftig galoppbild!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

ja man får helt enkelt prova sig fram, tycker att det svänger fram och tillbaka det där med bett och icke bett beroende på vart i utvecklingen man befinner sig
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

jag skuttar in i tråden. TYVÄRR rider jag inte akademiskt just nu...men jag är intresserad av det och har varit hos tränare o fått lite hjälp med det också tidigare. Tyvärr har jag inte hunnit göra det sista tiden...Jag har ju en AR tränare som jag tycker bra om (får väl inte nämna namn) så jag ska försöka haka på ngn kurs i sommar iaf! Har suttit o kollat lite på kurser senaste månaden o känner att jag har lite sug o försöka igen...:laugh:

Men kikar in i tråden för o kolla lite under tiden.

men jag kan bjuda på denna bild på min kille iaf :laugh:

1.jpg


kan bjuda på en till bild så man får se hela hästen också..
17.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

KL

Det är kanske inte så mycket AR på de här bilderna, men de visar i alla fall en framtida AR-häst :D

Här visar Bianca (lusitano, 3 år) lite av sitt register som hon har redan nu.

26069798.jpg


26069801.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp