Sv: Klicker

Det finns olika sorter, så det kan vara bra att kolla i djuraffären först, så du kan provklicka. Jag föredrar knappklickern, de med ett metallbleck är för hårda för mina artrosfingrar. När jag köpte fanns det tre modeller av knappklicker att välja på, men jag visste att den billigaste dög bra. Man behöver några stycken...en i hundträningsvästen, en i regnjackan, en inne, en i husvagnen, en i reserv...;)
 
Senast ändrad:
Sv: Klicker

Granngården har, i alla fall här :) Vet inte vilken typ dock men jag tror att de har haft lite olika sorter.
 
Sv: Klicker

*kl*

tack för alla tips!!

tänkte jag kunde få tips på bra böcker med klicker tips i. PEDAGOGISKT förklarat vore super nice, har en bok jag tänkte följa, men den verkar väldigt flummigt skriven.... Den heter "Hund & Delfin", så den behöver ni inte tipsa om :p
 
Sv: Klicker

djuraffärer, hos veterenären och intenet tror jag. :D jag köpte min i djuraffären.
 
Sv: Klicker

Det finns i de flesta djuraffärer och även på de flesta sidor på internet som säljer hundartiklar.
Dock finns det så ruskigt många olika! Min personliga favorit är i-click, lätt att trycka på och har ett behagligt ljud. Eller den med metallbricka "canis-varianten".
Jag skulle råda dig att vara ganska noga med vilken du väljer, men det beror lite på hur din hund är. Min hund är ganska känslig och någon variant som jag har provat har hon istället reagerat negativt på och blivit rädd för, även den yngsta hunden reagerade likadant.
Tänk också på att det är bra om den modellen är lätt att få tag på igen då klickrar har en oerhörd förmåga att bara försvinna.. *s*.
 
Sv: Klicker

*kl*

tack för alla tips!!

tänkte jag kunde få tips på bra böcker med klicker tips i. PEDAGOGISKT förklarat vore super nice, har en bok jag tänkte följa, men den verkar väldigt flummigt skriven.... Den heter "Hund & Delfin", så den behöver ni inte tipsa om :p

Jag har en bok här hemma om hur man tränar med klickern och en massa roliga trix man kan lära hunden, den heter " HUNDLEKAR, stimulerande träning för hundar"
Där finns allt från den "vanliga träningen" ( sitt, ligg, tass, inkallning,vänta osv) och sen en massa annat som "tigg, vinka, buga osv". jättebra bok som är lätt att förstå (:
 

Liknande trådar

Hundträning Ska skaffa klicker, vilken rekommenderar ni, eller avråder från? Har tidigare haft en med en liten plåtbit som klickade och den tyckte...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: skiesabove
·
Hundträning Herr hund visar med all önskvärd tydlighet att det är dags att träna lite med klickern. Men jag kommer bara på trick han redan kan...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: farin
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Skidåkningen saknas helt men såväl beachvolleybollen, ridsporten, friidrotten och fotbollen får fler nomineringar till Idrottsgalan i...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp