Bukefalos 28 år!

Klickerträning?

B

BaraSara

Nu har jag frågat på några ställen om någon vet en bra hundtränare i hamstads/harplinge omr. Men har inte fått någe svar :cry:
Finns det någon annan som sysslar med klickerträning? och vad tycker ni allihopa?
 
Sv: Klickerträning?

Jag använde mig ganska mycket av klicker ett tag. Det funkade jättebra, hunden blev väldigt motiverad och tyckte det var kul. Tyvärr har jag varit lite dålig på att använda den den senaste tiden och sen har jag inte orkat "klicka in" henne igen.

Jag var lite skeptisk i början men jag skaffade en för skojs skull och blev glatt överraskad. Ska nog rota fram den snart igen. :)
 
Sv: Klickerträning?

Håller på för fullt och försöker lära valpen att klick=godis!
Tyckte först att ett klick måste vara rätt tråkigt för hunden, men ju mer jag hört....ja, nu sitter jag ju här själv med en klicker och övar och övar och övar (bara övat i en vecka ännu).
 
Sv: Klickerträning?

jag tränar med klicker! eller rättare sagt, lär in och förbättrar med klickern. har en tränare som jag åker till någon gång i månaden och tränar för.
 
Sv: Klickerträning?

Jag ska börja med klickerträning. idag var droppen. Hundj*veln smet 2 ggr (!!). Hon ha r lärt sig att öppna dörrar och blivit riktigt busig på sista tiden. Väldigt irriterande.
Hon har inte varit så här förr. Ska skaffa mig en klicker och få i ordning hunden, det här går inte längre.
 
Sv: Klickerträning?

Tränar med klicker sedan 1-2 år tillbaka och förstår idags läget inte hur sjutton man kunnat lära in saker tidigare. Allt går dubbelt så snabbt och sitter mycket bättre.
Använder den främst till inlärning av lydnad och sedan till tricks.
 
Sv: Klickerträning?

Använder klicker och håller med GA, förstår inte hur jag kunnat träna på annat sätt tidigare! Det jag undrar är om någon använder klickern på spårinlärning? Har själv bara använt till lydnad och markeringen av apporterna. Kan man använda den till träning i riktningbestämmelse tex?
 
Sv: Klickerträning?

Dolarino skrev:
Jag ska börja med klickerträning. idag var droppen. Hundj*veln smet 2 ggr (!!). Hon ha r lärt sig att öppna dörrar och blivit riktigt busig på sista tiden. Väldigt irriterande.
Hon har inte varit så här förr. Ska skaffa mig en klicker och få i ordning hunden, det här går inte längre.

Inteligent hund, vet hur man gör ;D haha. Och jag vet hur det är min vovve smiter ut när han får chansen.
Men klickerträning är suveränt! Den jag tränade för var då riktigt bra
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klickerträning?

skrocken skrev:
Använder klicker och håller med GA, förstår inte hur jag kunnat träna på annat sätt tidigare! Det jag undrar är om någon använder klickern på spårinlärning? Har själv bara använt till lydnad och markeringen av apporterna. Kan man använda den till träning i riktningbestämmelse tex?

Jag håller med dig! Nu kan jag inte tänka mig att träna på annat sätt! Fast blir inte så mkt träning då jag inte bor hemma och inte har haft möjlighet att ta med min vovve. Men man får passa på när man är hemma men synd att man inte hinner gå på kurs(hemma kortare perioder/lov)
Men visst kan du träna att spåra med hund, hon jag tränade för har börjat ha sådana kurser så det går... har inte tränat det själv men det går! :D
 
Sv: Klickerträning?

GaurdianAngel skrev:
Tränar med klicker sedan 1-2 år tillbaka och förstår idags läget inte hur sjutton man kunnat lära in saker tidigare. Allt går dubbelt så snabbt och sitter mycket bättre.
Använder den främst till inlärning av lydnad och sedan till tricks.

Själv har jag inte hållt på så mycket men jag och min vovve försöker så gott och ofta det går :)
 
Sv: Klickerträning?

Jag lär in med hjälp av klicker och det fungerar jättebra. Var skeptisk innan, men när jag väl började så insåg jag hur enkelt allt blev. Hunden blev så fruktansvärt mycket mer motiverad och det är ju knappast någon nackdel.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp