Km/h omvandlat till Km-tid.

E

evansaro

Har tittat igenom och letat i en timme. Hittar inte.
Jag har en cykeldator på min speedkart, jag vet att det finns tabeller för att se hur fort tex 30km/h motsvarar i km-tid.
Hjälp kan någon lägga in en sådan.
Tack på förhand.
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Sök på kilometertid i travforumet så finns det en tråd med en jättebra "omvandlare"

Försökte att länka den men är typ data analfabet så det funkade inte...
 
Senast ändrad:
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Km-tid km/timme
5.0 12
4.0 15
3.0 20
2.24 25
2.0 30
1.49 33
1.40 36
1.35 38
1.30 40
1.26 42
1.24 43
1.21 44
1.20 45
1.18,3 46
1.16,6 47
1.15 48
1.13,5 49
1.12 50
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Ta 60 dividerat med hastigheten du kör i, multiplicerat med 60...

Ex.vis: Du kör i 30 km/h...

60 / 30 * 60 = 120

120 sekunder är 2 minuter km-tid.
--------------------------------------------------------------
Du kör i 40 km/h...
60 / 40 * 60 = 90

90 sekunder är 1.30 km-tid.
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

KL
Efter mitt (hm, snarare min hästs) vansinnesutbrott bakom bilen :angel: senast skulle det vara intressant om jag kunde räkna ut hur snabbt första 200 m gick. Han travade ca 1.19 mellan 200-500 m och kom upp till 500 m passering på 1.11 :eek:
Någon som är bra på matte?

Fransoser ska väl inte vara startsnabba har jag hört sägas???
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Såg att du fått svar redan men gör ett litet lån/kap av tråden. Har försök hitta omvandlingstabeller för miletider, typ 1,54 eller nåt sånt, vad det blir i km tider (för 1000 meters banor). Har någon något tips?
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Såg att du fått svar redan men gör ett litet lån/kap av tråden. Har försök hitta omvandlingstabeller för miletider, typ 1,54 eller nåt sånt, vad det blir i km tider (för 1000 meters banor). Har någon något tips?

Här har du en sån tabell. Den innehåller även omvandlingstabell för melantider för 1 quarter, 2 quarter och 3 quarter, samt sluttid.
http://www.stallbredbyn.com/pdf/mileskm.pdf
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

KL
Efter mitt (hm, snarare min hästs) vansinnesutbrott bakom bilen :angel: senast skulle det vara intressant om jag kunde räkna ut hur snabbt första 200 m gick. Han travade ca 1.19 mellan 200-500 m och kom upp till 500 m passering på 1.11 :eek:
Någon som är bra på matte?

Fransoser ska väl inte vara startsnabba har jag hört sägas???
Kanske hjälper denna tabell?
http://www.stallbredbyn.com/pdf/kmdist.pdf

Om första 500m gick på 1.11, så är det 35,5 sekunder.
Mellan 200-500 gick det 1.19, så är det 23,7 sekunder.
Kvar blir det 200 meter och 11,8 sekunder och då räcker inte tabellen. :D

Om man springer 200 meter på 11,8 sekunder blir det 0.59,0! :eek:
(Förutsatt att övriga klockningar stämmer.)
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

haha, har skrivit ut den nu o plastat in den! Ska få sitta på vagnen. Men nån gång får jag väl lära mig att klocka oxå!!!

kan hur man gör ibland, i så där fem minuter efter nån berättat, sen försvinner det!
Min sambo som absolut inte kan nåt om trav begriper ju hur man gör till o med.
suck
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Putt putt!

Nu har jag monterat på hastighetsmätare på vagen så jag har koll på min bäbis hur fort hon springer.
När hon får lunka på i sitt egna tempo håller hon mellan 11-13 km/h. Dvs 5 minuters tempo.
Är detta normalt tempo för en nybliven tvååring? Joggingtempo alltså.
Hon ökar lätt när jag ber henne om det.
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Låter väldigt långsamt. Men det viktigast är ändå att hon "håller i" bettet. Min joggar på i 20 km/h så har även de andra unghästarna gjort tidigare.
Jag har kört för lite unghästar för att säga vad som är rätt eller fel.

Har du ställt in hjuldiametern korrekt?
 
Senast ändrad:
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Ja hon håller i bettet.
Jag vet inte, hjuldiametern, det var sambon som gjorde det där och han fixar det mesta.
Men jag ska be honom titta eller köra efter med bil. SÅ sakta upplever jag inte att hon springer ändå.
När vi ökar så ökar hon verkligen farten.
Nu har jag ju inget att jämföra med, men om jag tänker tillbaka på småhästarna i travstallet så känns det ungefär likvärdigt..
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Putt putt!

Nu har jag monterat på hastighetsmätare på vagen så jag har koll på min bäbis hur fort hon springer.
När hon får lunka på i sitt egna tempo håller hon mellan 11-13 km/h. Dvs 5 minuters tempo.
Är detta normalt tempo för en nybliven tvååring? Joggingtempo alltså.
Hon ökar lätt när jag ber henne om det.

Låter nästan som stillastående ;) de 2 åringar jag kör brukar vi ligga ungefär i 3.00 tempo ska skriva av min lista på vagnen (fick med en när jag köpte min nya vagn:P den ska vara omskriven efter vanliga Grafströms hjul 19" tror jag någon som vet?) helt underbart att ha hastighetsmätare på vagnen så man slipper ha med sig klocka och kan kontrollera farten på ett helt annat sätt.
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Mina är med 19 tum.
Nä stilla står hon då inte.
Visst jag reagerade med på att 12 km/h kändes lite när jag körde.
Ska verkligen kolla upp så allt sitter rätt.
För att köra fortare på stenhårda vägar (när dom är det) känns inte så värst lämpligt.
Återkommer!!
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

Putt putt!

Nu har jag monterat på hastighetsmätare på vagen så jag har koll på min bäbis hur fort hon springer.
När hon får lunka på i sitt egna tempo håller hon mellan 11-13 km/h. Dvs 5 minuters tempo.
Är detta normalt tempo för en nybliven tvååring? Joggingtempo alltså.
Hon ökar lätt när jag ber henne om det.

Normalt joggingtempo för mina tvååringar (har ingen i år, men när jag har några) är 20-25 km/h. Springer dom och rent slöar kan det kanske handla om runt 17 km/h. 11-13 låter alldeles för långsamt för att det ska ge något övht.
 
Sv: Km/h omvandlat till Km-tid.

OK.. Som sagt, detta ska kollas upp i helgen då jag kan ha nån som kjör bakom mig!
För visst tar hon åt sig träningen och blir svettig och sådant. Verkar ha hyfsad kondis.
Känns ju inte precis som om de är läga att köra så mycket fortare på grusvägar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Trassel12
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 966
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp