Bukefalos 28 år!

Knäkappor och senskydd

Berin

Trådstartare
Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita och stängdes med kardborreband. Finns de fortfarande att köpa?
 
Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita och stängdes med kardborreband. Finns de fortfarande att köpa?
Kom själv på vad de hette: Hipporto. Nån som har några sådana oanvända till salu? :)
 
Jag lyckades komma över ett par senskydd på tradera, nya. De har väl inte tillverkas på 20 år, kan inte vara så lätta att komma över nya.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Zacci
·
Övr. Hund Planen är att Harry ska bli en stallhund så nu behöver vi förbereda oss för vintern 🥶 Han klarade förra vintern bra, hade bara ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 437
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
11
· Visningar
2 451
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp