Bukefalos 28 år!

Knäpper i käken!

LitenIsa

Trådstartare
Har upptäckt en konstig sak med min nyköpta häst (haft honom i 3 veckor) Ibalnd när han äter så klonkar det i käken på honom. Någon annan som har varit med om det eller vet vad det kan bero på?

Tid för tandkontroll är fixad så det råder behövs inte. Tänkte mest höra om någon annan varit med om samma sak.

MVH
Isabelle Och Hugo
 
Jag tävlade en ponny som typ knakade i käken när han åt sitt hö :)
 
Jag et inte någon häst som det har gjort så på...
Men min käke knäpper kanska mycket i mellanåt när jag tex äter :crazy:
Har ingen aning varför den gör det, för lite ledvättska eller nått!
Mig stör det inte så mycket mer än just ljudet ;)
 
Svårt att veta när man inte hört, men det verkar ju inte som om hästen har ont, så det är säkert inget att oroa sig för.
Ibland så kan det bildas luftbubblor i ledvätskan som finns i alla leder. Dessa kan ibland knaka och knastra lite.
 
Tack för svaren som rörde både hästar och djur :)

Han verkar inte ha ont utav det men ska ändå kolla tänderna för säkerhetsskull.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 754
Senast: emma-vsm
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 659
  • Artikel
Dagbok Jag har under den senaste tiden suttit och broderat mycket. Jag har haft ett precis påbörjat broderi liggande i bokhyllan i flera år och...
Svar
19
· Visningar
1 757
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp