Bukefalos 28 år!

Könsbestämma brahmakycklingar?

Maria

Trådstartare
Jag har två kullar varav den första nu är 5 veckor. 5 kycklingar varav en solklar tupp och en lika säker höna, men sen är det tre till som jag inte får kläm på. Någon här som har mer erfarenhet och vill hjälpa mig? Kan lägga upp bilder från min dator sen.
 
Sv: Könsbestämma brahmakycklingar?

Är man osäker är det oftast tuppar sägs det. ;) Jag kan gärna gissa men är nybörjare så det hjälper dig nog inte så mycket.
 
Sv: Könsbestämma brahmakycklingar?

Utan bilder får du nog vända dig till en spådam ... :angel:

Har du någon könsbestämmande färg på hönsen eller ej ?
 
Sv: Könsbestämma brahmakycklingar?

haha, självklart skulle ju bilder komma om det var någon som kände att de vill kolla :-) Hönsen har ingen könsvisande färg alls, och de är dessutom blandfärgade, vissa av dem iaf. Så inte mycket att gå på annat än storlek och fjädersättning. Kam och slör tycker jag är svårt på brahma eftersom de utvecklas så sent. Jag har en bild här ovanifrån, på allas ryggar. Jag ska fota dem en och en sen under dagen. På bilden är det en hönkyckling med väldigt tidigt satta fjädrar, och en tupp som förutom tydlig tuppkaraktär mkt större än de andra + har annan fjädersättning och tidig även på kammen. Men de tre andra; de två mörkare och den guldsvartbandade är svårare. Är nästan säker på att den guldsvartbandade är en höna eftersom det kommer så markerat randiga fjädrar på hela kroppen.

De andra i gul columbia som är med på bilden är en vecka yngre, de väntar jag lite med att gissa på.

1230078_10151806155092380_1188050087_n.jpg
 
Sv: Könsbestämma brahmakycklingar?

Utifrån de ( väldigt otydliga bilderna) är de 2 översta guldsvartbandade hönor och den lägre i mitten är en tupp.
 
Sv: Könsbestämma brahmakycklingar?

Ja, håller med om att det inte var någon höjdarbild direkt.. Här kommer bild på de två som jag fortfarande har lite tvivel om, gissar dock på att båda ändå är tuppar. Det som får mig att tveka lite är att nr 1 är rundare i formen. Ingen av dessa är särskilt grova om benen heller.

Nr 1
1238993_10151818442467380_1727889887_n.jpg


Nr 2
24286_10151818442532380_1060146900_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 066
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 121
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 314
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp