Bukefalos 28 år!

Köp av renoveringsobjekt

Shettisar

Trådstartare
Jag undrar lite om det är svårt att fixa om de bärande balkarna i en transport är dåliga? Nu vet jag ännu inte hur dåliga de är men om i fall.
Vart kan man hitta mellanvägg i plast?
 
Om du inte kan svetsa själv, eller känner någon som kan göra det riktigt billigt (gratis), så bör du nog tänka om fler gånger.

Att helt byta ut balkarna kräver en viss omriktning, vilket tar en MASSA tid, och tid kostar pengar. Om det går att stadga upp balkarna genom att svetsa på nya plåtstycken utvändigt så tar det inte lika lång tid, men räkan med ett par tusenlappar i fall du inte känner någon som kan göra det.

Lycka till
 
Hej och tack!
Jo då jag har sambo och svärfar som är suveräna på att svetsa.Så då kan man kanske våga köpa den om det inte är alltför mycket att göra då. :bow:
 
Du har tur du. Att känna folk som kan göra det är guld värt. Du sparar MASSOR med pengar.

Många som jag pratat med säger att det kan vara bättre att köpa en gammal vagn och renovera den, dvs svetsa dit nya balkar eller stadga upp dem, än att köpa en halvgammal vagn med halvdåliga balkar. Detta eftersom den renoverade gamla vagnens balkar ju blir som helt nya.

Kör på !!
 

Liknande trådar

Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 317
Senast: Zacci
·
Utrustning Hej! Har precis köpt en transport men dekalerna är lite dåliga så ska uppdatera dem. Jag vet att man ska ha skylt uppe när man kör...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: Morces
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Squie
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp