Bukefalos 28 år!

Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålde en valp för 1 år sedan sedan dess har min vän som är kollega med köparen hämtat hunden på 2 olika hundpensionat då pengarna är slut och han behöver gratis hundvakt Hens nya sambo vill ej ha hunden hemma därför kör hen em. den till mig , vilket hade varit mer ok om det var hundägaren som kom eller ringde och frågade mig om att vara hundvakt vilket han aldrig gjort .
Min vän har även Tagit vovven olovandes ifrån sin dagmatten .,då denna drog i kopplet och varje gång har hen kommit med hunden till mig och påtalat att hundägaren är olämplig ,bor för litet låter inte hunden vara lös osv
Hundägaren ringer min vän för att be om hundvakt för han vet en inte kan säga nej .
Varje gång hen hämtat hunden kör hen hem den till mig och berättar hemska historier om ägaren.
Hen har tom fått en väninna att ringa mig och tala att hunden har det så dåligt .
Jag sa som det var att hunden är såld , fint hull och päls klorna klippta och bra kondition bad Hens väninnan ringa länsstyrelsen om den missköts

Jag skulle nog strypt din vän vid det här laget. Du kan inget göra som du säger själv sålt är sålt. Vill vännen klaga får hen göra det till rätt insats inte till dig var å varannan minut. Har du frågat hen vad hen vill du ska göra åt saken eftersom hen kommer till dig vareviga gång.
 
Jag skulle nog strypt din vän vid det här laget. Du kan inget göra som du säger själv sålt är sålt. Vill vännen klaga får hen göra det till rätt insats inte till dig var å varannan minut. Har du frågat hen vad hen vill du ska göra åt saken eftersom hen kommer till dig vareviga gång.
Hen vill ju apsoluut att jag ska annonsera ut vovven på typ blocket eller på Facebook 15-20 000kr ska jag begära jag skulle aldrig komma på tanken att sälja vovve en gång till vovve älskar sin husse .
Senast i dag stod hen i köket med sin granne som hunden bor tillfälligt hos och allt är helt absurt.

Jag har upprepade gånger bett dom lämna vovve i fred att han har det bäst med 1 person sin husse ..
 
Hen vill ju apsoluut att jag ska annonsera ut vovven på typ blocket eller på Facebook 15-20 000kr ska jag begära jag skulle aldrig komma på tanken att sälja vovve en gång till vovve älskar sin husse .
Senast i dag stod hen i köket med sin granne som hunden bor tillfälligt hos och allt är helt absurt.

Jag har upprepade gånger bett dom lämna vovve i fred att han har det bäst med 1 person sin husse ..

Låter helt koko från din vän det där. Klart du inte kan sälja hunden igen, du äger inte hunden å kan därför inte sälja den. Att du inte haft utbrott på din vän ännu är för mig ett mysterium hen hade fått sig en redig utskällning som hette duga av mig om jag vore du.
 
Har roat mig med att läsa annonser som antagligen är översatta med google-translate. Nedan är en, dock inte en av de värsta. Några av uttrycken som blir lite roliga är;

Han är van att ganska mycket allt. Stående i grupper, men också kärlek låda.
Kärlek låda?
riktigt bra genomskuren
Har de skurit i hästen? stackarn.

Irish cob / tinker valack med gott om det, svans, och wow-faktor.
Tommy är en lysande valack 5 år med en stor temperament och personlighet, lugn och lätt i alla affärer. Brutet i alla gångarter, trakfisikker och en vacker turpony.
Han är cirka 140 - han så småningom mätt som 3 år till 137cm.
Han har stått stilla länge, så är inte i form och du måste räkna med att han skulle vara lämpligt igen. Han är van att ganska mycket allt. Stående i grupper, men också kärlek låda. Han har varit med staden för kurser (bomtræning, TREC, testa ryttare / häst på Blueberry Hill), för bad och några utmärkelser. Han är riktigt bra genomskuren i båda ics-nl och DTF.
Han har aldrig misslyckats något pass smide, tandvård, vaccinationer / avmaskning.
Till salu på grund av nedskärningar i hästhållningen och endast rätt hem.
 
Betalade ett par boots 20/12. Har fortfarande inte fått bootsen och personen svarar inte på PM. Har dock köpt av personen två gånger tidigare och blivit supernöjd.
 
Jag vann en budgivning 17/11 på Tradera, skulle bli en present men avgjorde att den skulle komma fram i tid. Skickar in pengarna samma dag, dagen efter den 18 meddelar säljaren att paketet ska skickas omgående. Den 24 mailar jag hen då jag inte fått paketet, hen svarar omgående att det hade blivit fel på paket hemma men ska skickas nästa dag och jag får sändningsId.
Den 30 nov kontaktar jag säljaren igen då jag inte fått paketet och spårningen ger inget. Hen svarar inte på mail, inte på messenger så jag får tagga hen i ett inlägg i salugrupp på fejjan, då svarar hen.... Jag säger att om paketet inte är skickat så vill jag inte ha det längre och hen får skicka tillbaka mina pengar. Hen bedyrar att det är skickat men ska kolla, återkommer och påstår att det var inlämnat på Ica men de på Ica hade glömt att registrera det och skicka det :banghead: Men säljaren beslutat att skicka det ändå :rage: Jag säger att jag inte tänker hämta ut det, och säljaren säger att jag inte får mina pengar när hen har fått tillbaka paketet :rage: Jag ser via spårningen när det går tillbaka, jag meddelar säljaren när det varit där i två dagar att det ligger på hens Ica och hen kan swisha över mina pengar då hen inte kan hämta ut det, men hen vägrar att swisha tills hen har hämtat, vilket hen iofs tillslut gjorde :meh: Vad för slags omdöme skulle ni lämnat?
 
Jag vann en budgivning 17/11 på Tradera, skulle bli en present men avgjorde att den skulle komma fram i tid. Skickar in pengarna samma dag, dagen efter den 18 meddelar säljaren att paketet ska skickas omgående. Den 24 mailar jag hen då jag inte fått paketet, hen svarar omgående att det hade blivit fel på paket hemma men ska skickas nästa dag och jag får sändningsId.
Den 30 nov kontaktar jag säljaren igen då jag inte fått paketet och spårningen ger inget. Hen svarar inte på mail, inte på messenger så jag får tagga hen i ett inlägg i salugrupp på fejjan, då svarar hen.... Jag säger att om paketet inte är skickat så vill jag inte ha det längre och hen får skicka tillbaka mina pengar. Hen bedyrar att det är skickat men ska kolla, återkommer och påstår att det var inlämnat på Ica men de på Ica hade glömt att registrera det och skicka det :banghead: Men säljaren beslutat att skicka det ändå :rage: Jag säger att jag inte tänker hämta ut det, och säljaren säger att jag inte får mina pengar när hen har fått tillbaka paketet :rage: Jag ser via spårningen när det går tillbaka, jag meddelar säljaren när det varit där i två dagar att det ligger på hens Ica och hen kan swisha över mina pengar då hen inte kan hämta ut det, men hen vägrar att swisha tills hen har hämtat, vilket hen iofs tillslut gjorde :meh: Vad för slags omdöme skulle ni lämnat?
Vilket datum skickade försäljaren paketet?
 
Jag vann en budgivning 17/11 på Tradera, skulle bli en present men avgjorde att den skulle komma fram i tid. Skickar in pengarna samma dag, dagen efter den 18 meddelar säljaren att paketet ska skickas omgående. Den 24 mailar jag hen då jag inte fått paketet, hen svarar omgående att det hade blivit fel på paket hemma men ska skickas nästa dag och jag får sändningsId.
Den 30 nov kontaktar jag säljaren igen då jag inte fått paketet och spårningen ger inget. Hen svarar inte på mail, inte på messenger så jag får tagga hen i ett inlägg i salugrupp på fejjan, då svarar hen.... Jag säger att om paketet inte är skickat så vill jag inte ha det längre och hen får skicka tillbaka mina pengar. Hen bedyrar att det är skickat men ska kolla, återkommer och påstår att det var inlämnat på Ica men de på Ica hade glömt att registrera det och skicka det :banghead: Men säljaren beslutat att skicka det ändå :rage: Jag säger att jag inte tänker hämta ut det, och säljaren säger att jag inte får mina pengar när hen har fått tillbaka paketet :rage: Jag ser via spårningen när det går tillbaka, jag meddelar säljaren när det varit där i två dagar att det ligger på hens Ica och hen kan swisha över mina pengar då hen inte kan hämta ut det, men hen vägrar att swisha tills hen har hämtat, vilket hen iofs tillslut gjorde :meh: Vad för slags omdöme skulle ni lämnat?

Negativt alt neutralt. Beror på om jag trodde på säljarens förklaring eller ej. Och skulle sätta lågt på frakt och kommunikation.
 
Jösses vad mycket konstiga mailsvar man får på annonserna nu för tiden. På nästan varje annons jag har ute har det kommit minst ett skumt svar på engelska senaste dagarna :crazy:
 
En grej ligger ute för runt 1000kr utan intresse, legat ute 3 mån.
Jag prutar frakten (50kr) och blir nekad :eek:
Fast det är väl inte konstigt att det inte finns intresse och att du blir nekad :mad: Det ska skänkas bort och köras hem till dörren hos köparen. självklart står du för soppan . Så gör man affärer :up:
 
En grej ligger ute för runt 1000kr utan intresse, legat ute 3 mån.
Jag prutar frakten (50kr) och blir nekad :eek:

Det beror ju på hur mycke man redan satt ner priset på prylen. Är det en tiondel av ursprungspriset till exempel så vill man ju inte pruta 50:- till. Då behåller man ju hellre prylen. Allt är ju inte tvunget att bli av med.
 
Det beror ju på hur mycke man redan satt ner priset på prylen. Är det en tiondel av ursprungspriset till exempel så vill man ju inte pruta 50:- till. Då behåller man ju hellre prylen. Allt är ju inte tvunget att bli av med.
Självklart vet jag väl att det är så. Men vi tänker olika när man säljer grejer.

Ska man sälja nått man inte använder så är ju 1000kr rätt ok pengar att få in. Så jag hade ju tänkt att 950 hade känts helt ok jämfört med att ha grejen kvar och få in 0 kr.
 
När jag annonserade om att jag sökte en äldre läromästare som var lugn, trygg och av grövre modell (stod uttryckligen i annonsen att jag ville ha en häst runt 1,60 i stil med nordsvensk eller liknande) fick jag svar från en tjej som ville sälja sin hetsiga, icke-nybörjarvänliga arab på 1,45 i mankhöjd. O_o
 
Jag vet inte om det här är rätt tråd men jag är så trött på Röckl microfleece-vantarna. Köpte ett par 4 dec, var tydligen sönder. Fick nya. Sen har det ju i stort sett varit varmt så jag har använt dem kanske 10 dagar? Idag ser jag att det är hål på inte mindre än tre ställen i sömmarna. Suck!

Ska gå till butiken och visa upp dem, de kostade ju typ 400...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
646
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: Twihard
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 765
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp