Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev så arg! Är medlem i en grupp på FB, och jag har letat länge efter en waldorf-docka till barnet. Så kom det upp en, budgivning, sista budet skulle ligga ett dygn. Så jag la utgångspriset, 350:-, väldigt billigt. Men jag tänkte att jag testar. Hade tur, ingen annan var intresserad trots att säljaren puffade annonsen hela tiden. Två timmar innan mitt bud legat i 24 h så tar säljaren bort annonsen. Försökte få tag på säljaren som inte svarar, så jag kontaktade två admins i gruppen. Hoppas de kan lösa det så säljaren får nån slags varning. :rage::rage::rage::rage::rage:
Men ärligt talat. Det är helt och fullt upp till säljaren att sälja till vem hen vill och till vilket pris hen vill. Vid vilken auktion eller budgivning som helst kan säljaren dra tillbaka objektet om hen anser att budgivningen är för dålig.
JA, det är surt för köparen som tänkt göra ett fynd. Men det finns inget olagligt i det hela.
Lägg bara på minnet vem säljaren var, så behöver du inte försöka köpa av hen fler gånger.
 
Men ärligt talat. Det är helt och fullt upp till säljaren att sälja till vem hen vill och till vilket pris hen vill. Vid vilken auktion eller budgivning som helst kan säljaren dra tillbaka objektet om hen anser att budgivningen är för dålig.
JA, det är surt för köparen som tänkt göra ett fynd. Men det finns inget olagligt i det hela.
Lägg bara på minnet vem säljaren var, så behöver du inte försöka köpa av hen fler gånger.

Absolut, men jag tycker det hör till vanligt hövlighet att säga det (att hon inte var nöjd med bara en budgivare) istället bara för att annullera annonsen utan att säga ngt alls. Det är dålig stil.
 
Beställde lite grejer från ett företag, idag fick jag mejl om att paketet är skickat. Jag beställde för en hel vecka sedan. Kommer nog inte beställa från det här stället någon mer gång. :down:
 
Beställde lite grejer från ett företag, idag fick jag mejl om att paketet är skickat. Jag beställde för en hel vecka sedan. Kommer nog inte beställa från det här stället någon mer gång. :down:
Är det så bråttom att du inte kan vänta en vecka på prylarna så ska du nog handla i fysiska butiker och inte på nätet. :idea: De flesta postorderföretag har ett antal dagars fördröjning mellan order och leverans.
 
Säljer ett utestall (billigt i förhållande till vad ett motsvarande nytt skulle kosta, vårt ser dessutom i stort sett oanvänt ut), har haft MÅNGA som velat pruta för att det kostar att montera ner och upp/gjuta platta/transportera/bygga om som de vill ha. På vilket sätt minskar det värdet på vårt stall undrar jag?! :confused:
Vi har också haft en handfull som velat byta mot föl och unghästar, hur tänker man där? :D
 
Sålde min tassimo fjantigt billigt för jag ville bli av med den fort. När personen kommer säger han va inga kapslar. öhm nej inte för det priset.
 
Är det så bråttom att du inte kan vänta en vecka på prylarna så ska du nog handla i fysiska butiker och inte på nätet. :idea: De flesta postorderföretag har ett antal dagars fördröjning mellan order och leverans.
Fast att det tar en vecka innan de skickar grejerna hör ju inte till vanligheten. Nu kommer det ju dröja ytterligare 2-5 dagar innan paketet faktiskt kommer fram till mig.
 
Fast att det tar en vecka innan de skickar grejerna hör ju inte till vanligheten. Nu kommer det ju dröja ytterligare 2-5 dagar innan paketet faktiskt kommer fram till mig.
Inget konstigt att behöva vänta en vecka tycker jag. Om det är en större sida kan det vara många andra som beställer grejer samtidigt, speciellt nu i januari när det är mycket reor. Det kan ju hända att de inte har alla produkter i samma lager (eller om de tagit slut just då). Helt normal väntetid om man beställer grejer online enligt mej, men det brukar oftast stå nånstans på sidan hur länge det brukar ta innan paketet skickas.
 
Fast att det tar en vecka innan de skickar grejerna hör ju inte till vanligheten. Nu kommer det ju dröja ytterligare 2-5 dagar innan paketet faktiskt kommer fram till mig.
Det är under de senaste åren den här snabbhetshypen expanderat så vi blivit bortskämda med att många företag skickar iväg beställningen snabbt.
Tidigare var det inte ett dugg konstigt att behöva vänta en vecka innan sakerna skickades, det var på sitt sätt bra för då gick det att ringa in och be dem ändra på något i ordern :up:
 
Det är under de senaste åren den här snabbhetshypen expanderat så vi blivit bortskämda med att många företag skickar iväg beställningen snabbt.
Tidigare var det inte ett dugg konstigt att behöva vänta en vecka innan sakerna skickades, det var på sitt sätt bra för då gick det att ringa in och be dem ändra på något i ordern :up:
Minns när jag var liten och man beställde från josefsson och ellos :)
Tog lätt två veckor. Ingen stress:)
 
Fast att det tar en vecka innan de skickar grejerna hör ju inte till vanligheten. Nu kommer det ju dröja ytterligare 2-5 dagar innan paketet faktiskt kommer fram till mig.
Fast om man har bråttom är det ju bra att läsa vad som står i deras villkor.
Jag tycker inte det är så lång tid.
Men tror det är vissa företag som har snabb leverans och då tar folk för givet att det är det normala.
Jag fick i veckan hem paket från body shop och tygaffär. Båda tog ca 1.5 vecka sen beställning innan de kom.
 
*mutter*
Ännu ett fantastiskt annonssvar (till mig).
10-årig häst, outbildad pga varit i avel (men infon längre ned kanske förklarar lite av utbildningsuppehållen också :angel:). Äldre än jag tänkt mig -i alla fall sett till nuvarande utbildningsnivå. Men ok, ser på filmerna att det är en positiv häst som rör sig bra och kan ju absolut vara värd att lägga extra jobb på.
Frågar om skadehistorik och prisläge. Och jag är numera en ganska nojjig typ efter mycket skador...
-Sparkskadad som ung.
-Senskada
-Hovbensfraktur.
100.000


Har även tidigare fått svar om en häst som hade, vad var det nu? 2 lösa benbitar, gammal griffelbensfraktur och urkalkade bakknän.
90.000

Som hittat...

Alltså jag måste nog ändra mitt "Hel och frisk" till något tydligare. Förslag någon?:rofl:
 
Fast om man har bråttom är det ju bra att läsa vad som står i deras villkor.
Jag tycker inte det är så lång tid.
Men tror det är vissa företag som har snabb leverans och då tar folk för givet att det är det normala.
Jag fick i veckan hem paket från body shop och tygaffär. Båda tog ca 1.5 vecka sen beställning innan de kom.
Fast med tanke på att det finns andra företag som levererar samma varor fast snabbare känner jag mig inte skyldig över att välja bort det här företaget i fortsättningen.
 
*mutter*
Ännu ett fantastiskt annonssvar (till mig).
10-årig häst, outbildad pga varit i avel (men infon längre ned kanske förklarar lite av utbildningsuppehållen också :angel:). Äldre än jag tänkt mig -i alla fall sett till nuvarande utbildningsnivå. Men ok, ser på filmerna att det är en positiv häst som rör sig bra och kan ju absolut vara värd att lägga extra jobb på.
Frågar om skadehistorik och prisläge. Och jag är numera en ganska nojjig typ efter mycket skador...
-Sparkskadad som ung.
-Senskada
-Hovbensfraktur.
100.000


Har även tidigare fått svar om en häst som hade, vad var det nu? 2 lösa benbitar, gammal griffelbensfraktur och urkalkade bakknän.
90.000

Som hittat...

Alltså jag måste nog ändra mitt "Hel och frisk" till något tydligare. Förslag någon?:rofl:
Hel och frisk tenderar ju lite att syfta till nutid tänker jag? Kanske "ingen skadehistorik eller kroniska/pågående sjukdomar"?
 
Fast med tanke på att det finns andra företag som levererar samma varor fast snabbare känner jag mig inte skyldig över att välja bort det här företaget i fortsättningen.
du har rätt att välja att köpa varifrån du vill ;) :idea:
Det jag skrev var bara att om du vill vara säker på att få dina varor snabbare än inom en vecka så är det nog bättre att handla i fysiska butiker istället för på postorder
 
Hel och frisk tenderar ju lite att syfta till nutid tänker jag? Kanske "ingen skadehistorik eller kroniska/pågående sjukdomar"?

Jo absolut. Men ska man behöva vara så övertydlig? (ja, det förstår jag ju att man uppenbarligen måste vara). Jag tycker i alla fall att det är helt galet på mer än ett sätt :p

Tänker nog skriva "ingen allvarligare skadehistorik eller kroniska skador/sjukdomar".
 
Härliga Posten.
Innan jul väntade jag på ett paket. Vanligtvis kommer ju paketen i postfacket eller till ombud om det varit för stort. Men inte denna gång, när jag kom hem vid kl 19 på kvällen satt mitt paket (för stort för postfacket) på tidningshållaren utanför ytterdörren (lägenhetshus), helt öppet och oskyddat.
Nu har jag bra grannar så paketet var kvar, men det känns inte så kul att varorna lämnas hur som helst - varken för mig som mottagare eller för avsändaren som tror att varorna kommer fram. Klagade till Posten såklart.

Nu har det hänt igen. Kommer hem och utanför ytterdörren står mitt paket.... :rage:

Till saken hör att båda gångerna har sambon jobbat hemifrån och har således kunnat ta emot paketen -men ingen har plingat på, utan bara satt paketet och gått.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
615
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 735
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
529
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp