Köpa häst - se journaler (äldre)

Sv: Köpa häst - se journaler (äldre)

Försäkringsbolaget sitter på den samlade informationen av historiken så dom är de första du ska be att få tillgång till. Om det är något där som du vill kolla upp mer noggrant så vet dom var hästen har utretts/behandlats:idea:.
 
Sv: Köpa häst - se journaler (äldre)

Nej, försäkringsbolaget gör inte alls det. Det finns faktiskt vissa som inte har A1, det finns de som väljer att ta t ex kotledsprutningar utan att blanda in försäkringsbolaget (för oss går det inte över självriskbeloppet att kotledsspruta t ex), och då syns det inte ett dugg hos försäkringsbolaget.
 
Sv: Köpa häst - se journaler (äldre)

Det kan bli hur missvisande som helst (vet jag av andras erfarenhet). Dessutom tryggar min gårdsbesiktning i vissa fall säljarens position.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 281
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 354
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp