Köpare som slutat svara

Skickade ännu ett sms och sa att ”Snälla kan vi inte få detta avslutat nu?” Då svarade hon äntligen att hon skulle ringa ikväll. Jag skrev att jag vill prata via sms för jag gillar inte att prata i telefon. Får se vad som händer nu. Hör hon inte av sig ikväll kommer jag att försöka låta köpet gå tillbaka på något sätt
 
Är någon förvånad att jag inte har hört något från henne :grin::banghead: Ger henne till imorgon och sedan försöker jag betala tillbaka pengarna. Kollade på swish och numret jag har dyker upp med hennes namn så det måste ju betyda att jag kan swisha pengarna till henne. Även om hon nu inte skulle komma åt sitt BankID så kommer ju ändå pengarna in på kontot tänker jag.

Förstår inte hur man kan köpa något för så pass mycket pengar bara för att sedan strunta i det och hålla på såhär? Vad får man ut av det liksom? Blir ju bara tjafs och irritation av det till slut
 
Är någon förvånad att jag inte har hört något från henne :grin::banghead: Ger henne till imorgon och sedan försöker jag betala tillbaka pengarna. Kollade på swish och numret jag har dyker upp med hennes namn så det måste ju betyda att jag kan swisha pengarna till henne. Även om hon nu inte skulle komma åt sitt BankID så kommer ju ändå pengarna in på kontot tänker jag.

Förstår inte hur man kan köpa något för så pass mycket pengar bara för att sedan strunta i det och hålla på såhär? Vad får man ut av det liksom? Blir ju bara tjafs och irritation av det till slut
Ta nu en slant för allt ditt jobb. Du har ju lagt ner några timmar på det här
 
Förstår inte hur man kan köpa något för så pass mycket pengar bara för att sedan strunta i det och hålla på såhär? Vad får man ut av det liksom? Blir ju bara tjafs och irritation av det till slut
Och det är ju liksom inte ditt ansvar att reda ut det, även om du tagit det på dig själv att ordna det så det blir bra. Skit i henne!!

Nu får hon skylla sig själv. För ärligt talat, vad är hennes problem? Hon betalar och sen vill hon inte ha grejerna? Vågar hon inte fråga om pengarna tillbaka? Varför vill hon i så fall inte ha grejerna så hon kan sälja de vidare och få tillbaka sina pengar? Vad är det ens frågan om?

Skit i henne!! Jag hade inte ens brytt mig om att meddela henne. Jag hade blockerat kontakten och inte orkat mer. Hur mycket tid och energi ska du lägga på en velmaja??
 
Och det är ju liksom inte ditt ansvar att reda ut det, även om du tagit det på dig själv att ordna det så det blir bra. Skit i henne!!

Nu får hon skylla sig själv. För ärligt talat, vad är hennes problem? Hon betalar och sen vill hon inte ha grejerna? Vågar hon inte fråga om pengarna tillbaka? Varför vill hon i så fall inte ha grejerna så hon kan sälja de vidare och få tillbaka sina pengar? Vad är det ens frågan om?

Skit i henne!! Jag hade inte ens brytt mig om att meddela henne. Jag hade blockerat kontakten och inte orkat mer. Hur mycket tid och energi ska du lägga på en velmaja??
Nej precis. Jag fattar inte. Hon har sagt att hon vill absolut ha grejerna plus mer jag har lagt ut efteråt

Kommer nog inte blocka men om jag får skicka tillbaka pengar mm så tar jag kontakt med admin i gruppen jag annonserat i så jag slipper få skit iallafall
 
Nej precis. Jag fattar inte. Hon har sagt att hon vill absolut ha grejerna plus mer jag har lagt ut efteråt

Kommer nog inte blocka men om jag får skicka tillbaka pengar mm så tar jag kontakt med admin i gruppen jag annonserat i så jag slipper få skit iallafall
Skicka till henne att hon har till kl 10.00 imorgon bitti att lösa detta eller så kommer du skita i henne och hon kommer förlora pengarna. Punkt. Orka med sådana här människor. Snacka om energitjuvar.
 
Skicka till henne att hon har till kl 10.00 imorgon bitti att lösa detta eller så kommer du skita i henne och hon kommer förlora pengarna. Punkt. Orka med sådana här människor. Snacka om energitjuvar.
Problemet är att jag är så konflikträdd och vill inte att hon ska kunna sprida skit om mig om att jag lurat henne på grejerna och pengarna 😓
 
Om jag drar bort frakten så är det 778kr kvar. Tänker att jag skickar tillbaka 600kr i så fall men det är kanske för lite?
Tycker du är schysst som betalar tillbaka alls faktiskt.
Om det känns bäst skicka tillbaka 600 nu och sälj sakerna igen. Det står ju hela tiden i annonser att saker är till salu igen pga oseriös köpare. Skumt att ha betalat bara 😅.
Jag hade inte varit i närheten så tålmodig som du. Direkt hon inte hämtade ut hade jag skrivit ett meddelande och möjligen skickat tillbaka pengar (minus frakter).
Men jag vet inte om jag hade betalat tillbaka något så som denna håller på. 🙈
 
Tycker du är schysst som betalar tillbaka alls faktiskt.
Om det känns bäst skicka tillbaka 600 nu och sälj sakerna igen. Det står ju hela tiden i annonser att saker är till salu igen pga oseriös köpare. Skumt att ha betalat bara 😅.
Jag hade inte varit i närheten så tålmodig som du. Direkt hon inte hämtade ut hade jag skrivit ett meddelande och möjligen skickat tillbaka pengar (minus frakter).
Men jag vet inte om jag hade betalat tillbaka något så som denna håller på. 🙈
Jag hade betalat tillbaka. Då hade jag i alla fall känt att JAG hade varit den ärliga parten och gjort "mitt".
 
Jag hade också velat betala tillbaka.
Nu verkar du ju fått kontakt (?) så om du skickar ett
'jag skickar grejorna en sista gång nu, jag drar av frakten (och förra tillbakafrakten) på det du redan betalat. hämtar du inte ut denna gång får du betala tillbakafrakten och jag swishar resterande tillbaka till dig. Nu krånglar vi inget mer.'
 
Jag hade betalat tillbaka allt utom frakterna för att "ha ryggen fri". Annars kanske du hamnar i en massa ytterligare tjafs om pengarna också, tänker jag... Inte värt den risken för någon hundralapp, hade jag tyckt.
 
Nu har jag skrivit till henne att hon har till kl.19 imorgon på sig och om hon inte har betalat då så swishar jag pengarna med frakten bortdragen till det numret jag har. Ja, jag är alldeles för snäll men jag vill verkligen inte ha tillbaka prylarna :arghh:
 
Sagan fortsätter tydligen till imorgon då hon ringde 18.52, från skyddat nummer denna gången, och får sin telefon med BankID imorgon och att hon ska betala då. Hade det inte varit för att jag verkligen inte vill ha tillbaka prylarna så hade jag skickat tillbaka pengarna ändå. Men jag kommer att skriva till henne innan jag beställer frakt att om hon inte hämtar ut paketet så kommer jag att behålla både prylar och pengar och få henne att bekräfta skriftligen att hon har fått den upplysningen och går med på det för annars skickar jag inte.
 
Sagan fortsätter tydligen till imorgon då hon ringde 18.52, från skyddat nummer denna gången, och får sin telefon med BankID imorgon och att hon ska betala då. Hade det inte varit för att jag verkligen inte vill ha tillbaka prylarna så hade jag skickat tillbaka pengarna ändå. Men jag kommer att skriva till henne innan jag beställer frakt att om hon inte hämtar ut paketet så kommer jag att behålla både prylar och pengar och få henne att bekräfta skriftligen att hon har fått den upplysningen och går med på det för annars skickar jag inte.
SÅ många ursäkter....och så mycket krångel :cautious:
Håller tummarna för att det löser sig trots allt!!
 
Helt extremt! Hade gett upp för längesedan om det inte varit för att det, för mig, är mycket pengar och för att det är grejer jag haft ute på annons länge och absolut inte vill ha tillbaka.
Tack! Det kan behövas 😅
Kan du inte bara ställa grejerna i något hörn, behålla pengarna och vänta ut henne. Så får hon lösa allt bäst hon vill? Då har du ju ryggen fri, grejerna är kvar så bara för henne att betala frakten igen eller så står dom där till hon hämtar eller what ever.
 
Kan du inte bara ställa grejerna i något hörn, behålla pengarna och vänta ut henne. Så får hon lösa allt bäst hon vill? Då har du ju ryggen fri, grejerna är kvar så bara för henne att betala frakten igen eller så står dom där till hon hämtar eller what ever.
Det är så jag har gjort sedan jag fick tillbaka det i juni men det stressar mig att veta att det står där även om det inte står i vägen 😕
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 928
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: Stefffie
·
  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp