Köpeavtal??

T

Ti_Ti

Var kan jag få tag på köpeavtal gällande hund?
Om jag ska skriva ett, vad ska stå med?

Ti_Ti
 
Sv: Köpeavtal??

Ta med allt du kan komma på som du tycker är viktigt. Plats, dag, hundens namn, id-nr, ditt namn, den andres namn, köpesumman, om du säljer... ta med öppet köp om du vill ha det el om de vill sälja hunden igen inom ett år så måste de meddela o erbjuda dig att köpa hunden innan de säljer till ngn annan tex. Om den är frisk, ta med det el om den haft någon sjukdom, ta med det med så de inte kan häva köp pga av nåt de visste som inte stod med i papprena. Så mkt du bara kan komma på. Men det finns säkert avtal på internet som man kan kolla. Sök på köpeavtal, kolla agrias sida, folksams sida m.m.

Hälsn Jessica
 
Sv: Köpeavtal??

Nej, det finns inte där.. Man får bara deras köpeavtal om man registrerar valpar där.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag håller på att sälja min häst, det är även första gången någonsin jag säljer en häst och jag tycker det är svårt att veta exakt hur...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Görel
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Praefatio
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: lilstar
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp