Köra med hästen sadlad?

Seabaz

Trådstartare
Funderingar kring det?

(att köra hästen i släpet med sadeln på redan, alternativt ha ett täcke på över hästen och sadeln)?
 
Sv: Köra med hästen sadlad?

Ja vi gjorde det förr med min ponny när vi skulle till träningen .Sadlad med täcke över. Men han stod som ett ljus i transporten och sträckan tog ca 5min. Men jag skulle nog aldrig få för mig att göra det med min nuvarande häst. Är för rädd om både sadel och häst.
 
Sv: Köra med hästen sadlad?

Det har jag också gjort jättemycket, främst med min gamla häst. Nu gör jag det inte längre, har andra hästar som jag inte litar lika mycket på... Men om hästen står som ett ljus i transporten är det ju inga problem.
 
Sv: Köra med hästen sadlad?

Så gjorde jag alltid när jag tränade förut. Och träns på under grimma. Så när man är framme så är det bara att ta av grimman och allt är klart. Jättesmidigt. Men bör inte göras med en häst som inte är van att åka mycket.. Sadeln kan få en annan form under tiden då..
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
640
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 353
Ridning ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även...
2
Svar
22
· Visningar
1 891
Senast: Tossa90
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp