Körningen på horseshow

Presto

Trådstartare
Hej! I Torsdags var jag på Göteborgs horseshow och tänkte dela med mig lite av det jag såg.
20054128.jpg

20054129.jpg

20054130.jpg

20054131.jpg

20054133.jpg

20054176.jpg

20054177.jpg

20054179.jpg
 
Sv: Körningen på horseshow

Jag tyckte det var jättehäftigt och vill bara ha Presto inkörd nu :angel:

Men iaf, som pricken över i:et så kastade vinnarna (dom blåa, tror jag) ut sina blombuketter till publiken, min kompis fångade en, och jag fick den!! Nu står blommorna här så fint brevid datorn.

20054208.jpg

Jag är den som håller i buketten, den längst till vänster är HoppFantasten här på buke.

20054206.jpg

Mina fina blommor.

Hoppas jag kan nöja någon med mina bilder :angel:
 
Sv: Körningen på horseshow

Såg det också i tordags, jätte roligt att det var körning tycker jag. Men jag tycker det såg farligt ut(:angel:
 
Sv: Körningen på horseshow

aa... körningen var sist på programet, så dom flesta hade åkt hem... men dom missa något kan jag säga!
 
Sv: Körningen på horseshow

haha jag tyckte också det så lite farligt ut, specielt runt dom där vita trägrejerna... Jag kommer ihåg när min kompis körde sin shettis och jag satt i vagnen, jag var livrädd att den skulle välta när vi vände :eek:
 
Sv: Körningen på horseshow

Åh! Så tråkigt att jag inte fick se körningen i år, det är alltid så bra!!! Men jag skall dit i morgon!!! Det går väl an o se lite hopphästar oxå...

Tack för bilderna :love:
 
Sv: Körningen på horseshow

Vilka härliga bilder! Och jag är så himla imponerad av fyrspannskuskarna. Jag tycker att det är fullt tillräckligt att hålla koll på en häst :D

Men jag funderade på... när de ställer upp såna där lösa grejer som hinder, hur funkar det om man brakar in i dem? De hinder som står ute på vanliga maratonbanor är ju helt fasta. Det borde väl vara större risk att de där lösa grejerna går sönder och trasslar fast om man kör på dem. Räknar de med att sånt inte händer på den där nivån, eller är det ingen fara?
 
Sv: Körningen på horseshow

Jag missade det =( däremot såg jag ett kadrilj med 16 st travhästar från Wången.Det var häftigt det med.Nästa år blir det att boka biljetter lång tid i förväg.
 
Sv: Körningen på horseshow

visst händer det att de blir påkörda och rivs, men hinderdelarna är rätt stabila och går sällan sönder. Om de skulle gå sönder lagas de direkt på plats. Om någon del ramlar så att den kommer ivägen för ekipaget så blåser domaren av så att den ställs tillbaka innan de får fortsätta att köra banan. Tror inte att någon fastnat och skadat sig på hinder någon gång, i alla fall inte på globen eller scandinavium de senaste åren. Tror inte skaderisken är större än vid fasta hinder.
 
Sv: Körningen på horseshow

Kul med bilder! jag kom inte ner fören på fredagen och grämer mig än idag över att jag missade körningen!

Har du nån koll på vilka det var som ingick i dom olika lagen?
 
Sv: Körningen på horseshow

Det kan jag svara på :)

Lag svenska mästarna: Thomas Sjöberg, Yngve Käll och Fredrik Persson

Lag världsmästarna: Marie Kahrle, Axel Olin och Tomas Eriksson
 
Sv: Körningen på horseshow

Tror inte att någon fastnat och skadat sig på hinder någon gång, i alla fall inte på globen eller scandinavium de senaste åren. Tror inte skaderisken är större än vid fasta hinder.
Det jag funderade mest på var om man kunde bygga egna liknande hindergrejer att ställa upp hemma :idea: Eller om det är jättedumt att öva på såna om man inte är på "scandinavium-nivå" i sin körning...
 
Sv: Körningen på horseshow

I vår klubb har vi inga fasta hinder, men vi har byggt liknande "ställningar" som dom har i Skandinavium som vi tränar med. Funkar alldeles utmärkt!
 
Sv: Körningen på horseshow

Visst kan du göra det, bara att börja bygga :)
 
Sv: Körningen på horseshow

Tror inte att någon fastnat och skadat sig på hinder någon gång, i alla fall inte på globen eller scandinavium de senaste åren. Tror inte skaderisken är större än vid fasta hinder.
Det tror inte jag heller, och det är ju ofta som det brakas in i fasta hinder på tävling med... Ett löst hinder kan ju flytta sig om man ramlar på det, borde det inte vara värre att braka in i en fast stolpe eller nåt?
 

Liknande trådar

Hoppning Jag kan väl inte vara ensam om att avguda denna underbara häst som bidragit till stora framgångar för Peder och Sverige. Har varit i...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: blur
·
Hästmänniskan Hjälp!!! Jag och min familj ska för första gången åka ned och kolla på Falsterbo horseshow. Men vi har svårt att fatta vad det är man...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Lingon
·
APT
Skola & Jobb APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags? Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet...
2
Svar
22
· Visningar
912
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Hästnyheter Godkänd hjälm ska alltid bäras vid ridning och körning inom Svenska Ridsportförbundets verksamhet. Men det finns en hel del att tänka på...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp