Bukefalos 28 år!

Kolla era hästar - lita inte på någon!

Sv: Kolla era hästar - lita inte på någon!

KL

Jag måste haft en väldig tur för jag har haft mitt sto på bete varje sommar och hennes avkommor har varit på lösdrift. Ingen har blivit skadad eller råkat ut för något annat negativt. Verkar som att jag haft en otrolig tur.
Det värsta som hänt var inte så länge sen då jag inte förstod varför hästen magrade så och efter ett tag upptäckte att höpåsarna inte längre vägde så mycket som jag hade mätt upp. Där står inte min häst längre!
 
Sv: Kolla era hästar - lita inte på någon!

KL

Jag måste haft en väldig tur för jag har haft mitt sto på bete varje sommar och hennes avkommor har varit på lösdrift. Ingen har blivit skadad eller råkat ut för något annat negativt. Verkar som att jag haft en otrolig tur.
Det värsta som hänt var inte så länge sen då jag inte förstod varför hästen magrade så och efter ett tag upptäckte att höpåsarna inte längre vägde så mycket som jag hade mätt upp. Där står inte min häst längre!

:mad:Där hade jag inte heller haft kvar min häst, vilka människor det finns , undrar hur de pallar med sitt eget beteende.!?
 
Sv: Kolla era hästar - lita inte på någon!

Första betet jag hade min häst på var hos en väldigt respekterad häst människa här i trakten med massor av goda refferenser. Betet var stort hagen hade bra bete och de skulle flyttas mellan detta bete och ett annat så att det fick växa till sig ordentligt.

Betet tog slut SNABBT och de flyttades till de andra betet som var FÖRJÄVLIGT. 7 hästar på bete med näring för 2 shettisar. Vattnet fylldes aldrig på fick fylla på varje gång jag var där och då ska ju alla dela på ansvaret alltså borde det inte ta slut på 1 dag om fler än 1 tar avsvaret. När vattnet tog slut i vatten behållarna som körts ut var ägaren på semester...

Dit skickar jag aldrig hästen igen! Dethär året ska jag ha honom hos min hovslagare som jag litar på till 100% med automatiskt vattenkar, bra bete och de ser hästarna från fönstret på huset. SKÖNT.
 
Sv: Kolla era hästar - lita inte på någon!

Finns inte så mycket att säga egentligen och det var länge sedan. Först trodde vi att någon tagit fel häst, det är ett stort område och det gick många hästar där. Hästen som stals var en oinriden treårig halvlblodsvalack, ingen speciell häst så sett.


På lite drygt femtio häst-betessäsonger så kanske det totalt inträffat sju, åtta skador, inte speciellt många ändå men hemma har det aldrig hänt något.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp