Bukefalos 28 år!

Komma i form igen..... *långt*

lady_mike

Trådstartare
Liknande trådar finns säkert men behöver lite personligt pepp nu:crazy:

Under min graviditet gick jag upp ca 40 kg. Alltså jag med mina 168 cm vägde ca 3 siffrigt:o..
Fick därför svåra smärtor i ryggen pga nerver som klämdes. Har haft ont i benen o fötterna pga vikten även efter förlossningen.

Nu är jag nere på 80 kg då all vätska nu dragit sej undan o ammningen gör ju sitt.
Jag hade lite problem efter min förlossning och fick förbud på att lyfta nåt alls. Men är bättre nu o jag själv tror inte det ska vara några problem. Jag har börjat leva så gott som vanligt igen o bär vatten till hästarnas hagar o sköter mina djur. Bor ensam just nu då sambon är borta o det går bra..

Men när törs man börja träna igen.. Jag vill ut o börja springa. Ridningen får ligga på hyllan en tid till. Vill mer än gärna komma i form igen o komma tillbaka till min ursprungliga vikt utan att banta. Jag äter bra och hälsosam mat som jag planerar efter att mitt barn ska må bra.

Fettet som nu är just fett sitter i låren, rumpan o de där "kärlekshandtagen".....
Magen är fortfarande lite hängig och jag är osäker på om det är fett eller bara mycket hud. Huden på ryggen har gjort så jag fått valkar. :cry:

Hur motiverar man sej att det är OK att se ut lite si o så när det bara gått en månad efter min förlossning... För ingen kan ju kritisera min vikt. Jag har ju fött barn... Men jag själv mår hemskt...

Jag äter ingen skräpmat, inget godis. Men maten hemma är nyttig med bra fetter absolut ingen bantarmat.. O jag äter mej mätt. Försöker äta flera gånger om dagen men det är lite svårt att laga mat då man är ensam med en bebis i ett hus o 2 hästar 1 mil bort som man ska sköta på heltid själv.


Hur har ni andra gjort?
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Jag gick också upp mkt under min graviditet... 23 kg till mina 155 cm. Inte snyggt nånstans.

Jag har idag 6 kg kvar, det är nog tyvärr rent fett :/ jag har precis börjat rida igen, och hoppas att det ska räcka... Min BM sa 6 veckor (jag har fuskat med ridningen...:angel: började för 2 veckor sedan, sonen blir 6 veckor på tisdag). Styrkepass och tunga lyft skulle jag vänta med tills efterkontrollen.

Ring din BM om du är osäker? :)

Och du, lycka till! :banana:

/ Malin - som också är fruktansvärt trött på att vara fet och ful, men som nånstans börjar inse att det som tog 9 månader att gå upp, det kommer nog tyvärr ta mer än en månad att gå ner...
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Jag skulle gärna börja rida igen.. Mer än gärna..
Men som sagt. Är själv hemma med lillskrutten. Har 1 mil till stallet och 2 hästar som jag sköter själv. Min svärmor brukar vara barnvakt den timme jag är i stallet för att mocka o lägga ut foder o fylla på vatten. Men min lillskrutt är matgad av sej o kräver amning rätt ofta..
Träning skulle jag kunna hinna med.
Har 20 kg kvar o det har gått 4,5 vecka sen förlossningen. O det tär på mej att vara så här stor....
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Var försiktig med att springa. Min kompis som är väldigt vältränad har fått barn och hon säger att hon inte hoppar/springer eftersom "paketet" känns lite löst där nere. Träna styrka och t.ex. gå och sådana saker, men undvik skutt. Eller du känner ju själv hur det känns, men var försiktig tills du har musklat upp dig med annan styrketräning först!
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Okej.. Va nästan det jag anade.. Önskar innerligt att jag hade haft hästarna hemma på gården.. Då hade jag nog börjat rida igen.. Men men. Man kan inte få allt.

Och jag är ivrig att få kämpa bort alla kilon.. Det är lång väg kvar. 20 kg är mycket.. Och jag har verkligen svårt att acceptera min figur.. När jag va gravid så hade jag inga problem med att bli rund om kinderna trots alla "tjockisskämt"... Nu är tjockisskämten mer "jobbiga" även om jag kan driva med mej själv o gör det nästan dagligen.. Men skämten kommer bli mycket roligare då jag väger 60 igen....
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Promenera mycket och ät smart. Själv äter jag för mycket godis och för stora portioner just nu :)
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Jo jag försöker röra på mej.. Kosten är bra och jag rör inte godis.. 1 helg fuskade jag med mat o godis efter min förlossning o det va enbart som tröst då jag blev tvungen att avliva min hund:cry:..

Annars lever jag nyttigt, rör mej mycket. Men har väl inte tålamod tänker jag....:crazy:
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Nej det tar tid. Helst när man inte bara har sig själv att tänka på!!
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

Undvik sit ups tills dina magmuskler har rättat till sig igen, oftast delar dom sig under graviditeten.

Jag tränar fullt nu ca 3 månader efter mitt k-snitt. Men fråga din bm, oftast så får man klartecken efter 3 månaders efterkontrollen.

Är iofs nere i min startvikt sen en tid tillbaka, men jag är rejält överviktig redan från början & håller på att ta tag i det.
 
Sv: Komma i form igen..... *långt*

4,5 vecka är ingenting. Tänk 9 månader upp och 9 månader ner. Om du äter normalt och motionerar normalt så kommer du att gå ner. Jag vet att jag också var superstressad att gå ner igen, var så jäkla trött på att vara stor som ett hus. Men med min normala livsstil löste det sig "av sig själv" på mindre än ett år. Till det räknar jag många mils promenader med vagnen, lite pilates på kvällarna när barnet sov mm.

Amningen hjälpte inte mig ett skit, min ämnesomsättning stannade helt typ. Jag tänkte slanka till mig rejält men det hände liksom aldrig, så förlita dig inte på det.

Ta det lugnt, andas och drick ett glas vatten. Du kommer gå ner igen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 087
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 795
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 891
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 171
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp