Komma i kontakt med Telia

Wille

Trådstartare
Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och när jag försökte ringa så hamnade jag i en loop utan att komma vidare. Jag skulle ange mitt personnummer och sen skulle jag legitimera mig och medan jag gjorde det så skulle jag ange mitt personnummer igen. Helt jävla hopplöst. Jag la på.

Det ska liksom ingå en e-postadress i mitt abonnemang och jag vill ha tillbaka en gammal e-postadress jag hade när det fortfarande fanns uppringt internet. När jag letar på Telias hemsida hittar jag ingen support alls för hur man skapar en e-postadress, även när man klickar på länken "skapa e-postadress" för då kommer man bara till sidan för att installera e-post och det är ju inte samma sak. Tycker de rör ihop det nåt alldeles förfärligt.
 
Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och när jag försökte ringa så hamnade jag i en loop utan att komma vidare. Jag skulle ange mitt personnummer och sen skulle jag legitimera mig och medan jag gjorde det så skulle jag ange mitt personnummer igen. Helt jävla hopplöst. Jag la på.

Det ska liksom ingå en e-postadress i mitt abonnemang och jag vill ha tillbaka en gammal e-postadress jag hade när det fortfarande fanns uppringt internet. När jag letar på Telias hemsida hittar jag ingen support alls för hur man skapar en e-postadress, även när man klickar på länken "skapa e-postadress" för då kommer man bara till sidan för att installera e-post och det är ju inte samma sak. Tycker de rör ihop det nåt alldeles förfärligt.
Googlade och kom hit. Det hjälper kanske?
https://www.telia.se/privat/support/info/administrera-epost
 
Ja, hittade den sidan nyss och jag kommer ingen vart på någon av länkarna. Om jag klickar på "ställ en fråga" så hamnar jag på en sida som bara står och laddar och aldrig blir klar. Klickar jag på "vår kontaktsida" så får jag bara en massa val om vad jag vill fråga om och hamnar ändå på en sida som säger att jag ska ringa. Det som återstår är att mejla och det är så jävla segt. Önskar jag kunde chatta och få hjälp direkt.

Alltså, gud vad jag blir ARG på det här.
 
https://www.facebook.com/telia En bit ner är finns en post med "Vad vill du fråga om idag?". Jag skulle pröva där men formulera mig kort och generellt, typ Hur får jag tillbaka en gammal mailadress?

Förmodligen får du svaret Ring kundtjänst men pröva kan man ju alltid.
 
Hmmm... Det verkar nog vara något fel hos Telia för sidan står bara och tuggar för mig också. Jag valde att klicka på funktionen "ställ en fråga". Gjorde samma sak bara här om veckan, fick svar (dock via telefon) dagen efter.

Men, skulle inte Telia avveckla sin e-posttjänst, eller har jag bara drömt det?
 
Hmmm... Det verkar nog vara något fel hos Telia för sidan står bara och tuggar för mig också. Jag valde att klicka på funktionen "ställ en fråga". Gjorde samma sak bara här om veckan, fick svar (dock via telefon) dagen efter.

Men, skulle inte Telia avveckla sin e-posttjänst, eller har jag bara drömt det?
Jag vet inte om de ska avveckla men inte helt långsökt med tanke på att det inte står någonstans hur man SKAPAR en e-postadress. Bara hur man INSTALLERAR.

Och jag behöver min gamla e-postadress för annars kommer jag inte in hos PayPal.
 
Jag vet inte om de ska avveckla men inte helt långsökt med tanke på att det inte står någonstans hur man SKAPAR en e-postadress. Bara hur man INSTALLERAR.

Och jag behöver min gamla e-postadress för annars kommer jag inte in hos PayPal.
Kan du komma vidare via denna länk? https://www.telia.se/privat/support/info/kom-igang-med-epost-fran-telia
Kanske detta är problemet:

1711536925909.png
 
Om jag nu inte får tillbaka min gamla e-postadress, hur fan tar jag mig in på mitt PayPal-konto. Jag har liksom inte kvar lösenordet och kan inte be om ett nytt eftersom jag inte har tillgång till mejlen.
 
Jag fick ingen e-postadress när jag startade mitt bredbandsabonnemang.

Adressen jag vill ha tillbaka var kopplat till uppringt internet som inte finns längre.
Tror inte riktigt jag hänger med :) Men jag tolkar Telia som att du skulle kunna testa att mejla (om du kommer ihåg din adress), går det inte fram finns inget konto = det finns inget konto att få tillbaka. Kan det vara så att ditt Teliakonto kanske inte finns eftersom ditt abonnemang på "uppringt internet" inte finns längre?
Eller vill du få tag på Telia för att fråga vilken adress du hade till att börja med?
 
Tror inte riktigt jag hänger med :) Men jag tolkar Telia som att du skulle kunna testa att mejla (om du kommer ihåg din adress), går det inte fram finns inget konto = det finns inget konto att få tillbaka. Kan det vara så att ditt Teliakonto kanske inte finns eftersom ditt abonnemang på "uppringt internet" inte finns längre?
Eller vill du få tag på Telia för att fråga vilken adress du hade till att börja med?
Min gamla mejladress finns inte längre. Jag vill skapa den på nytt.
 
Jag skulle försöka gå via paypals support i stället för Telias. Fråga Jag missade att uppdatera min epostadress hos er när jag bytte, nu har jag inte kvar den gamla, hur gör jag för att byta epostadress hos er då?

Det här är bara en fundering: om din gamla mailadress var registrerad i en teknik som Telia inte längre har så kanske paypal inte skulle känna igen den om du får en ny likadan adress. Men jag vet inte om det funkar så.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 643
Senast: cirkus
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
87 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Jag måste bara ventilera då jag inte har någon att prata med. har pratat med min sambo men många gånger förstår han mig inte.. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 651
Senast: Sol
·
B
Hästmänniskan Ponera följande scenario: Du lämnar ut en häst på foder med påskrivet standardavtal. Det är en prova på innan köp affär där hästen ska...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
37 806
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp