Kommer inte fra för att fråga om passet

Coop

Trådstartare
Har försökt att ringa Avelsföreningen Svenk Ridponny i veckor nu men antingen så tutar det upptaget eller så kommer jag till deras telefonsvarare som talar om deras öppettider.
Även om jag trycker på återuppringnig tills jag får vanligt ton så kommer jag alltid till telefonsvaren i allafall. Har mejlat men ingen svarar.

Har någon någonsin kommit fram till dem?

Nu har jag inte provat att faxa för jag har ingen fax. Men jag tycker väl ändå de någongång ska svara på deras fjuttiga öppettider.
Har väntat sedan dec-05 nu på passet.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Jag var i kontakt med dom igår. De börjar med passen som kom in December 2005 om några veckor fick jag till svar.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Vilken tur du har som kommit fram!

Det var ju bra att veta. På min lapp jag har skulle det ta ca 14 veckor, det var ju ett tag sedan.

De måste ha fått in massor med passansökning eftersom för nordsvensken har jag fått för länge sedan och det skickades in samtidigt.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Det står ca 12 veckor på min och jag blev lite orolig att min ansökan typ hade tappats bort där eller nåt. Men som sagt de har inte börjat på ansökningarna som kom i december än men om några veckor så...
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

alltså inte bara jag som haft det problemet:crazy: blir ju tokig för mindre... eller har jag missat att det är så att dom kanske har telefonkö dom inte informerar om när det faktiskt går fram signaler men ingen svarar?

Jag var i kontakt med jordbruksverket och fick därigenom ett annat nummer att ringa, ett som inte står på hemsidan och i någon utav telefonsvararna säger rösten att deras mail inte är i bruk, men om det stämmer vet jag ju förstås inte.. tänkte mest på ditt mail du inte fått svar på..
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Jag hade lite problem med de i våras när jag skickat in mitt befintliga pass för vissa ändringar, de sa det skulle ta ett par veckor från december 2005 då jag skickade in det, i april i år ringde jag till de, de har inte så mycket telefontid oc hsedan verkade det sitta två personer helt oberoende av vad den andre gör där, för personen jag pratade med sa bara att det var hennes kollega som hade hand om det och hon var inte där då.
Efter flera samtal med bestämd ton, kom det fram att de hade passet liggande vid sidan där och glömt bort det :crazy:
Men det fixades och jag fick tillbaka det relativt snabbt efter det.
Men jag tror att de har mycket att göra och av den anledningen inte svarar alltid, de sa nog det har jag för mig när jag frågade en gång.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

jag har haft stora problem o har fortfarande med att få tag i dom. Jag skickade in mina papper ganska sent dock, i december var det nog men då ena hästen har avlidit så behöver ju inte hon nått pass o har försökt nå dem både per telefon o genom mail. men inte fått några svar. har ingen fax så jag kan inte faxa
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Jag har samma problem. Har ringt dem flera gånger utan att komma fram. Mailen svarar de inte heller på.

Vad är det för lappar ni snackar om? Jag skickade alla handlingar rekommenderat, men jag har inte hört ett ord, någon lapp har jag då inte fått!

Eftersom jag håller på att sälja denna ponny så vill jag ha passet nu, och är då villig att betala extra för detta, men jag kommer som sagt inte ens i kontakt med dem.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Man fick en gul lapp från Svensk ridpoony som var en bekräftelse på att de mottagit ansökan och att ansökan såg komplett ut och att väntetiden var si och så. Där det även stod datumet som de mottagit ansökan på. Jag skickade också rekomenderat
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Nu blev jag riktigt nervös. En sådan har jag inte fått.

Och inte kan jag fråga heller eftersom de inte svarar på mail. Fan, så dåligt skött det här är!
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

När skickade du in passet? Kan ju hända att de slutade skicka sådana pga att de drunknat i arbete. Mitt var mottaget 5/12 2005.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

jag skickade in en passansökan i december till dem, och har inte hört ett ljud sedan dss. Då jag ringt dem har de sagt att det fattas någonting i passansökan eftersom att om det inte gjorde det, om allt var komplett, så får man en bekräftelse från dem, får man inget så fattas ngt och de skickar papper om vad, så småningom, när de kommit till den månaden. Jag sa till dem att det lät hur dumt som helst, det var väl om man fattades något man kulle få ett brev...men det tyckte inte de. Suck...så jag väntar ännu, har väntat i 8 månader nu på att få veta vad jag måste komplettera, antagligenj får jag vänta lika länge efteråt!
Hade varit bättre om de jobbat som asvh, och lagt upp det på datorn, samt skrivit där vad som behövde kompletteras, men men...kan förstå att de har mkt att göra men att vänta 8 månader på att inte ens fått veta vad jag ska komplettera med är länge!!!!
kah skickade reg ansökan, tagel, chipmärknings papper, ålder enl vet så jag vet inte vad de mer vill ha! okänd stam!
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Känns som att jag kommer få vänta i en lång tid. Kanske tillomed så att jag har glömt bort att jag skickat in handlingarna till passet :crazy:
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Jag kan inte förstå verför det ska ta sån tid faktiskt. De visste om att passen skulle fixas och vem som helst kan ju räkna ut att det finns massor med hästägare som väntar till sista stund. Eftersom det här med pass är bestämt av EU så borde avelsföreningarna sagt att det här kan vi omöjligt klara med ideella krafter, vi vill ha pengar att projektanställa ett antal personer under låt säga 6 månader, som ska fixa passen. Staten skriker ju efter tillfälliga jobb där arbetslösa kan placeras 6 månader så arbetslöshetsstatestiken ser snygg ut.

Fattar inte verför avelsföreninarna inte tog den chansen. Jag har jobbat med lantrasdjur förr och då en del register skulle läggas upp där hade bl.a. jag en projektanställning för att fixa det.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Mitt skickades nog lite innan ditt i så fall. Men då kan det ju betyda att något fattas i ansökan. *suck*
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Jag fick inte heller någon sådan lapp, skickade in mitt i november.

och är det så att något saknas i ansökan så är det inte säkert att de kontakter dig, iallafall inte omgående. :smirk:

Jag ringde in i mars och frågade när passen skulle dyka upp, jag höll på och sälja ponnyn som skulle ha passet så det kunde vara skönt att få passet, eller iallafall veta när det kommer. När jag ringde in sa hon jag pratade med att de gått igenom alla ansökningar i januari för att kolla vilka som behövde kompletteras och ja, naturligtvis behövde jag komplettera.

så två månader efter att de gått igenom ansökningarna hade de fortfarande inte kontaktat mig ang. kompletteringen, hade jag inte ringt vet jag inte när eller hur jag fått reda på att jag var tvungen att skicka in ett nytt konturdiagram.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Tycker det är dåligt skött i denna avelsförening :(

Vet andra rasföreningar som lade ju ut info på sin hemsida om t ex vilka pass som var klara, ansökningar som kommit och vilka som behövde kompletteras sin ansökan vilket var väldigt bra!
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

era stackare!! dålig skött av dem!! mitt pass från stc kom efter bara någon vecka.. hoppas att ni får era pass snart!!
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Väcker tråden igen. Eftersom ponnyn som sagt ska säljas har jag de senaste veckorna jagat Avelsföreningen Svensk Ridponny. De har telefontid 10-13 två dagar i veckan. 9:57 är telesvararen igång, 13:02 likaså. Dessemellan är det upptaget. Suck. Jag har mailat. Och mailat. Och mailar. Jag har dessutom försökt med snigelpost. Men på telesvararen säger man att mailen inte fungerar. Svararen säger att man nu ska börja med handlingar inskickade i dec 05 som är kompletta. På hemsidan står det att det tar mellan 3 och 6 månader att få sitt pass. Jag får inte ihop de två beskeden riktigt....? :confused:

Jag kan alltså inte ens nå dem och tala om att jag gärna betaler de där extra 500 kronorna för att få passet, eller för att fråga hur långt de är eller någonting.:mad:

Jag har köpare på ponnyn och vet inte ens om föreningen fått in alla handlingar så jag kan få ut passet snart.

Det är är otroligt dåligt skött!!!:mad: :mad:

I morgon kommer jag att kontakta jordbruksverket och gnälla.:mad:
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Nu har jag pratat med jordbruksverket som säger att de har massor med klagomål på just avelsföreningen svensk ridponny. Föreningen påstår att de visst är tillgängliga via telefon, vilket jordbruksverket dagligen får indikationer på att de inte alls är.

Jordbruksverket har dock inga tips på hur jag ska nå föreningen. Jag ska försöka med fax också, svarar de inte på det får jordbruksverket ta tag i problemet.

Nu ska jag bara försöka hitta någon med fax.:mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp