Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet
Visst är det underbart när man får rätt information direkt? :smirk:
När vi höll på att fixa pass till min förra ponny (och en ponny till i vårat stall) tog vi ut ID-kontrollant som skulle rita dem så vi kunde skicka in ansökningarna. Båda våra ponnier hade konturdiagram i sina registreringsbevis och enlig ID-kontrollanten var det bara för henne att skriva under dem så kunde vi skicka in dem istället för att hon skulle rita nytt. Sagt och gjort.. tiden gick och vi såg inte skymten av några pass. Jag ringde in i våras och undrade vad som hände (om det nu hände något alls) med våra pass. Vi ville gärna ha dem eftersom båda ponnier skulle säljas. Då, nästan ett halvår efter att vi skickat in ansökningarna, får jag beskedet att vi tyvärr inte kunde göra som ID-kontrollanten sagt utan hon var tvungen att rita på ASRP:s speciella blankett för att de ska kunna scanna in det direkt..
Så.. i dagsläget har jag fortfarande inte fått något pass... Ponniernas nya ägare vill gärna ha passen, men efter som det är OMÖJLIGT att komma fram kan jag hursomhelst inte meddela att jag gärna betalar 500 kronor extra för att få det där förbannade passet.
Kan ju bara hålla med om att det sköts mycket dåligt. Såhär lång handläggningstid kan det inte behövas.. De är dessutom inte trevliga för fem öre när man ringer och frågar ngt, jag förstår att det är mkt folk som ringer och att de har mkt att göra. Men så är det på mitt jobb också men jag är ändå tervlig när jag svarar i telefon..