Kommer inte fra för att fråga om passet

Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Snuffsan !
Jag fick inte heller någon bekräftelse från dom .
Men fick passet igår, skickade in det i slutet av nov
Ha det gott !!
Hej från hambo
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Jag fick pass förra veckan på ponnyer vars ansökningar skickades in i november-december.

Tänk på att detta är en ideell förening med begränsade resurser som således inte går att jämföra med ASVH & STC. Dessutom har man mängder med ponnyer att fixa pass åt (alla korsningsponnyer med okänd härstamning), vilket andra ponnyrasföreningar inte har.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Visst, det är en ideell förening, men det skulle skötts på annat sätt, det sa jordbruksverket också igår. Tydligen har registratorn blivit sjuk, man har då satt in en ny, men enligt jordbruksverket tog det alldeldes för lång tid att göra det här bytet. Man kan ju inte bara låta ansökningar samlas på hög månadsvis på det sättet.:mad:


I alla fall, jag lyckades få tag på en människa på kansliet igår. Hon sa först att hon inte kunde svara på någonting ang passhandlingar, men när jag berättat att jag varit i kontakt med jordbruksverket kunde hon snabbt leta upp min ponnys papper, bläddra igenom dem och tala om att det fattades ett papper *suck*. Hon kunde dessutom genast skriva ut ett intyg som jag kan visa för köpare att passet är på gång.



Anledningen till att det fattades ett papper är att jag pratade i telefon med den gamla registratorn och hon sa att jag inte behövde någon ansökningsblankett utan kunde skriva alla uppgifter på ett papper och skriva under det. "Det går precis lika bra", sa hon. Vilket gör att jag alltså får vänta ytterligare tid nu.:mad:


Tillägg: Min ponny var registrerad, skulle bara omvandlas till pass alltså.
 
Sv: Kommer inte fra för att fråga om passet

Visst är det underbart när man får rätt information direkt? :smirk:

När vi höll på att fixa pass till min förra ponny (och en ponny till i vårat stall) tog vi ut ID-kontrollant som skulle rita dem så vi kunde skicka in ansökningarna. Båda våra ponnier hade konturdiagram i sina registreringsbevis och enlig ID-kontrollanten var det bara för henne att skriva under dem så kunde vi skicka in dem istället för att hon skulle rita nytt. Sagt och gjort.. tiden gick och vi såg inte skymten av några pass. Jag ringde in i våras och undrade vad som hände (om det nu hände något alls) med våra pass. Vi ville gärna ha dem eftersom båda ponnier skulle säljas. Då, nästan ett halvår efter att vi skickat in ansökningarna, får jag beskedet att vi tyvärr inte kunde göra som ID-kontrollanten sagt utan hon var tvungen att rita på ASRP:s speciella blankett för att de ska kunna scanna in det direkt..

Så.. i dagsläget har jag fortfarande inte fått något pass... Ponniernas nya ägare vill gärna ha passen, men efter som det är OMÖJLIGT att komma fram kan jag hursomhelst inte meddela att jag gärna betalar 500 kronor extra för att få det där förbannade passet.

Kan ju bara hålla med om att det sköts mycket dåligt. Såhär lång handläggningstid kan det inte behövas.. De är dessutom inte trevliga för fem öre när man ringer och frågar ngt, jag förstår att det är mkt folk som ringer och att de har mkt att göra. Men så är det på mitt jobb också men jag är ändå tervlig när jag svarar i telefon..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp