Bukefalos 28 år!

"Kompletta" hingstar

A

Ancor

Vilken hingst anser du är mest komplett inom respektive gren?
(Halvblod, Hoppning och dressyr) Allstå, är det någon hingst som du tycker har "allt" och det där lilla extra, som du gärna skulle betäcka med? Drömhingsten till ditt sto alltså, bortse från kostnaden en stund, och dröm på!

Knasig fråga kanske, men det kan vara kul att veta hur andra tänker.
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Mitt sto är e Landlord - Racot. Hoppar kanon och rör sig hyfsat. Liten och ädel med mycket temperament och jävlaranamma.

Dressyrhingst blir utan tvekan HIS HIGHNESS (Hohenstein - Donnerhall) för att:

-Han är stor och högrest med korrekt exteriör
-Han är en nallebjörn. Lugn och snäll i alla lägen. Supertemperament.
-Rör sig lätt med luftiga bäriga gångarter och är väldigt ridbar.

Hopphingst är svårare. Jag har alltid varit sugen på LANDOR S & CORLAND. Jag vill ha en hingst som är stor och har bra galopp. Byggd i uppförsbacke. Båda dessa har visat att de nedärver detta plus all kapacitet i världen. CORTEZ hade nog varit ett kanonalternativ. QUIDAM DE REVEL och CARNUTE hade såklart varit intressanta om jag haft råd! :)

Med andra ord skulle jag ha svårt att väla hopphingst, men lätt med dressyrhingst.

Vill jag välja mittemellanalternativ (som nedärver både hopp o rörelse) så blir det FALSTERBO eller COME BACK II.

/C
 
Sv: "Kompletta" hingstar

baloube *stavning* ...so what och thinkas boy inom hoppning och så har jag fortfarande otrolig kärlek till Animo som mårten åsen tävlade för kanske 9 år sedan..
Har tyvärr hört att hans avkommor kan bli lite coco i bollen.

I dressyr ja hmm vet inte
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Jag vill ha en efter Le Tot de Semilly.... :love:
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Drömhingsten att betäcka Early med är definitivt Londonderry! :love:
Jag har aldrig sett honom live, men det räcker de videos och bilder jag har sett. Det sa lixom bara "klick" hehe. Jag tycker att det är en häst med bra steg, snygg och ädel och med ett lite ponnyuttryck ändå. Han har lämnat flera godkända hingstar så jag antar att han är ett bra val om jag bara hade pengar :crazy: Han är lixom komplett tycker jag :)
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Skall det vara dressyr så säger jag Paradisvogel. Vad gäller hoppning så är det betydligt svårare, men 2 som ligger mig varmt om hjärtat är For Pleasure och Tinkas Boy.
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Jag ramlar ur stolen varje gång jag ser Paradisvogels benföring.
Tyvärr är han alldeles för lång i ryggen för mitt sto men vilka rörelser.

Hopphingst skulle jag nog välja Quidam om jag haft pengarna.

Dressyrhingst får bli en Don.....
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Kan väl svara själv också då.

Själv skulle jag vilja betäcka mitt Carano - Landlord sto med Corlando ( ex Corland) eller Diamant de Semilly :love: vad gäller hoppning, men funderar skarp på Carte d´Or (stavning?) eller Casir Ask. Men som sagt det får nog förbli en dröm ett tag till.

Dressyr vet jag ej, har ingen "pejl" på dressyr hingstar... Någon med mkt steg och som inte är så tung i kroppen iaf :D
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Don hästarna är ju absolu inga dåliga saker. Don Frederico blev jag grymt imponerad av på Flyinge visningen, Don Schuffro bara älskar jag. Även hans son Don Romanic.

Ja dressyr hingstar som man skulle vilja använda kan bli hur lång som helst, däremot har jag inte så stor koll på hopphingstarna. Carnut är jätte trevlig också.
 
Sv: "Kompletta" hingstar

En av halvbloden jag rider är e: Acagion och hon har verkligen underbart psyke. Dessutom är hon vacker att titta på och både hopp och dressyr talang. Hennes morfar är Cortez. Det finns en annan häst i stallet, Ruter Dam 4 i kungakannan, med nästan exakt samma stam förutom olika mammor ( dock samma morfar ) och båda hästarna är verkligen kanon så det blodet är jag väldigt förtjust i!

//Erica
 
Sv: "Kompletta" hingstar

shady skrev:
Skall det vara dressyr så säger jag Paradisvogel.

Vad är det för hingst?? Stam, Ryttare?? finns det några bilder att se eller video??
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Tror att Marwin skulle passa perfekt till skäcken. Inte för att man "får" avla på henne men ändå.. :d
 
Sv: "Kompletta" hingstar

Berätta hur det går med Ruter Dam! Såg den på Kungkannan och hade jag varit domare hade hon vunnit, en uppfattning som delades av de dressyrryttare och dressyrdomare jag talade med där. Klart bäst. :bow:
 

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 445
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 570
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 930
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 299
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp