Konvalecenshäst - hur pallar ni?!

verkar dock som att många känner av denna utmattande stress.

Jag gjorde det verkligen under tiden jag hade min förra häst. Han var i princip konvalescent i 2 års tid. Fast det var nog först efter att jag hade tagit bort honom som jag verkligen fattade hur dåligt jag hade mått.
 
Faktiskt skönt att läsa att andra upplever samma sak när deras pållar är dåliga. Jag mår fruktansvärt dåligt och blir väldigt påverkad.
Deppig nästan, och man blir helt utmattad av allt pysslande med sjuklingen, konstant dåligt samvete. Det är verkligen dränerande på alla sätt o vis och man undrar verkligen vad man håller på med..
 
Mitt gamla russ stod ju inne förra året, i början hade hon ont och var lugn och fin. Sen efter lite mindre än två veckor började hon klättra på väggarna så då togs stygnen och hos släpptes ut. Haltade som attan men idag är hon haltfri.

Men jag tror det är annorlunda när man som jag har hästarna hemma OCH inte har något emot att de bara går i hagen och kostar pengar. Och så var det ju en av sällskapsponnyerna som var inlåst. Värre om det hade varit någon av ungponnyerna.

Min drömponny stod inne länge pga fång, efter att hon togs bort så gick jag in i väggen. Det var med andra ord lite värre (annan livssituation då också).
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 408
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 865
Senast: Roheryn
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 239
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 809
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp