Bukefalos 28 år!

Konvalicent SNABBA SVAR

H

Hardie

Hej!
Min häst ska stå i ca 2 veckor till funderar på att ge fibergi låg under tiden och även under i gångsättningen! Han blir för pigg på havre när han inte går ordentligt!
Eller har nån prövat krafft konvalicent?
Efter att jag fick ställa av honom för ca 1 vecka sedan har han blivit lös i magen! Har bara dragit ner havren! Ska jag ge foderjäst!? :confused:
 
Han ska stå i liten hage och skrittas för hand i 20 minuter om dagen! :cool:
 
Jag gav min häst Fibergi låg när han var konvalescent i våras- fungerade jättebra- han tyckte mycket om det och fungerade även bra i huvudet( är ganska mycket fullblod i honom så han kan bli ganska " spökig" på havre ). Under en begränsad period är det ok med Fibergi men i längden blir det dyrt...
 
Antar att du menar Krafft Rehab (har aldrig hört talas om krafft konvalecent :confused:).
Jag gav min häst Rehab i våras och tyckte det var ett bra alternativ eftersom det innehåller mycket protein och vitaminer men relativt lite energi.
 
Är det verkligen värt att göra ett foderbyte för så kort tid?
/M
 
eftersom jag inte vill att han ska äta så mycket piggelin även under igångsättningen så tror jag att det är värt att byta räknar med ganska många veckor! Pollen har haft kotledsinflamatiom. I vanliga fall äter han ca 2-3 kg havre om dagen och kanske 10 kg hösilage som hade bra värde i höstas i allafall kan dom inte i huvudet...

Kan ju passa på att fråga... igår en vecka efter behandlingen (han blev sprutad) så kommer stallägarens man och säger att din häst verkar ju inte halt för vi travade ut till hagen idag :devil: :devil: vad svarar man på sådant... man kan ju undra varför hästen ska stå i liten plutt hage...morr Kan detta ha haft någon inverkan...påverkan...? Funderar på att ringa vet å fråga men dt känns lite dummt det är liksom det är kanske högst 100 meter...? Men det var ju halt med fatttar inte hur dom tänker...måste man skriva att hästen ska ledas i skritt med eller!!!??? Hoppas han inte gjort så här många gånger :(
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 322
Senast: nexxa
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
784
Senast: Hazel
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: netschjen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp