Köp och sälj - gnälltråd II

Hade min jäääättegamla sadel ute.
Då den var gammal men enormt fint skick efterom jag knappt användt den :angel:
Den var svår att få såld och sen svarar någon "är den kvar" och blir ju överlycklig vill ju bli av med den. Men sen vart de tyst!
Kan man inre iaf säga att man inte e intresserad längre? :banghead:
Jag håller med om att det vore allmänt hyfs, men jag räknar iaf aldrig med att någon är seriöst intresserad förrän de står på stallplan och vill titta/har satt in pengarna på mitt konto...
Slutar de höra av sig så "tidigt" är det iaf bättre än när de har sagt att de vill ha sadeln, börjat förhöra sig om fraktalternativ och fan och hans moster och sen plötsligt slutar svara :meh: (men sen fick jag just denna sadeln såld till jätteenkla och trevliga spekulanter som inte ens ville pruta :D)
 
Ska sälja en sak (lite dyrare) och har en köpare. Paketet är skickat med blocketpaketet och kom fram 20/12. Jag hade kontakt med köparen 22/12 för att kolla så att aviseringen kommit fram som det skulle och hon säger att hon ska hämta ut det dagen efter. Kollat på "paket-följningen" nyss och hon har fortfarande inte hämtat ut paketet. Det har idag gått iväg påminnelse både på sms och med brev... Varför hämtar man inte ut paketet liksom? Fasen vad störande.

Sepåfan! Paketet uthämtat (10 dagar efter att det anlände hos mottagarens ombud). Trodde verkligen inte att det skulle hämtas ut.
Nu återstår bara att se om det returneras eller betalas.
 
Sucka mitt hjärta över dessa intresserade köpare som ska ha bilder/filmer osv i alla tänkbara vinklar på någon billig pryl (ett träns denna gång) och som sen inte kan kläcka ut sig ett ”jag köper/köper inte” efteråt. Jahapp.. :meh:
 
Jag sålde en grej till en bukefalist. Smidig köpare så jag hoppas bara paketet kommer fram eftersom det är inte skickat med spårbart :nailbiting:
 
Jag lade ut annons på fyra hönät i paket och en kvinna svarade att hon ville köpa det.
Hon skulle komma på fredagen mellan 11-12.

Jag skrev min adress och att jag jobbade men min man var hemma. Skickade med hans mobilnummer också.

På fredagen undrar min man vart köparen är? Hon kommer inte.

Halv ett ringer det en till mig. Då är det köparen som med hög röst förkunnar att hon inte hittat mitt hus (hon hade inte GPS och hade inte kollat upp innan), hon hade åkt runt i byn, blivit förklarad vägen till mig av en man men bara kommit till ett låst hus med hund (det sa hon flera gånger, vi har ingen hund).
Nu var hon hos en vän i ett annat samhälle och ringde för hon hade inga pengar på mobilen.

Jag blir lite less på folk. Nog kollar man upp adressen man ska till om man inte har GPS, eller åtminstone ser till att ha pengar på telefon så det går att ringa för vägbeskrivning.
Sambon bokade om sin dag helt i onödan, jag blir så frustrerad på krångliga köpare.
 
Och jag har äntligen fått sålt några av mina prylar!

Efter att nästan givit upp då det BARA var hästfolk som ville ha prylarna i det närmaste GRATIS och att JAG skulle betala frakten så mailade en vettig hästmänniska: "jag swishar" och hämtar asap!

Sagt och gjort! Blev av med fyra prylar "bara sådär"!

Dagen efter fick jag ett mail från en annan person som swishade pengar direkt och tjatade inte om frakt! Jag skickade prylen samma dag och jag fick igår ett tackmail! :bow:
 
Det gäller ju bara att vara ihärdig...
Jag fick sålt en sele utan krångel härom veckan, det kändes bra.
Däremot är jag frustrerad över att det är så himla svårt att sälja en bra häst till ett väldigt lågt pris. (Fel ras, dock ej travare, för lite utbildad för sin ålder och några cm för liten - men med riktigt fina kvaliteer som någon skulle kunna ha jättekul med! Totalt omöjligt att sälja. :( orkar inte bry mig längre, även om det känns onödigt med en såpass dyr gräsklippare på gården...)
 
Försöker sälja min unghäst som är lite speciell, hon bockar i galoppen ibland och är väldigt spänd av sig och trots att det står i annonsen att hon inte är en barnponny är det ändå bara folk som hör av sig om att köpa till deras 10-12åriga barn... Kommer aldrig bli av med henne :cry::cry:
 
Kort svar: nej.
Som när man skriver: "skickas ej" och folk ba "kan du skicka?":meh:
Alltså hur svårt kan de va!! Ok om det är en uppsats till annons eller en massa text. Men de va typ 3 rader och den info som efterfrågas står i rubriken. Vafasen!!! Blir sällan irriterad när jag annonserar men dehär störde mig nått otroligt :eek:
 
Alltså hur svårt kan de va!! Ok om det är en uppsats till annons eller en massa text. Men de va typ 3 rader och den info som efterfrågas står i rubriken. Vafasen!!! Blir sällan irriterad när jag annonserar men dehär störde mig nått otroligt :eek:
Ibland känner jag hellre för att slänga grejerna än att behöva slösa energi på jobbiga människor:angel:
Men jag brukar börja med att försöka sälja en omgång, sen skänka resten till lokala ridklubben om de vill ha:up:
 
Någon hade lagt ut ett par annonser på HästNet, där denne säljer ett par helt vanliga begagnade svarta gummiboots för 200:- och påstår att de kostade 899:- i nypris, en Event-sadelgjord för 300:- (en snabb googling visar att den modellen kostar 230:- ny...) och påstår att två helt vanliga vojlockar (av "ridskoletyp") skulle kosta 899:- respektive 950:- i nypriset... :confused::confused::confused:
 
Haha, jag har haft en sadel inlämnad för försäljning. Den har varit rätt seg att sälja och varit inlämnad i snart ett år tror jag.
Igår såg jag på FB en tjej som letade efter precis en sån(!) så jag skrev såklart. Hon kontaktade butiken idag - och sadeln är såld! Alltså snark, hur länge har den varit det liksom? Men, det var samma sak med den förra sadeln jag lämnade in på samma ställe (samtidigt som denna), butiken meddelar inte att de är sålda utan man får gå in med jämna mellanrum och fråga.
Kul att sadeln är såld, men jag kan tycka att sadlar brukar det ju inte vara någon rush på utan man skulle ju kunna bläddra i pärmen vid en försäljning och typ dra iväg ett sms "sadeln är nu såld".
Hoppas jag hittar inlämningskvittot nu så jag kan få ut pengarna..
 
Jag hade några annonser ute på blandade saker men har tröttnat på folk som inte läser vad det står. Eller som slutar svara. Tog bort alla annonser idag och fick då svar av en tjej som varit tyst i flera veckor. "Är 'saken' såld?" Nej, jag tog bort annonsen för jag tröttnade. Det kan stå kvar på min vind liksom, inget som stör mig. "Jag är fortfarande intresserad, måste bara kolla mått". Måtten har stått i annonsen hela tiden, vilket jag även svarade när du frågade. Men skitsamma, tog bort annonsen när jag inte fick svar. Det kan lika gärna vara kvar. "Grejen är att jag har ett litet barn och glömde bort...". Och jag är gravid och har fan inte energi över att ha att göra med veliga köpare! "Hör av dig om du fortfarande vill sälja". Nej, annonsen är borta! För mycket jobb för en jäkla hundralapp liksom. Gaaah!
 
Haha, jag har haft en sadel inlämnad för försäljning. Den har varit rätt seg att sälja och varit inlämnad i snart ett år tror jag.
Igår såg jag på FB en tjej som letade efter precis en sån(!) så jag skrev såklart. Hon kontaktade butiken idag - och sadeln är såld! Alltså snark, hur länge har den varit det liksom? Men, det var samma sak med den förra sadeln jag lämnade in på samma ställe (samtidigt som denna), butiken meddelar inte att de är sålda utan man får gå in med jämna mellanrum och fråga.
Kul att sadeln är såld, men jag kan tycka att sadlar brukar det ju inte vara någon rush på utan man skulle ju kunna bläddra i pärmen vid en försäljning och typ dra iväg ett sms "sadeln är nu såld".
Hoppas jag hittar inlämningskvittot nu så jag kan få ut pengarna..
??? Meddelar inte butiken om att de sålt en vara som de tar betalt för att förmedla!??!
Fy vad oseriös butik som inte återkopplar till sina kunder!
 
??? Meddelar inte butiken om att de sålt en vara som de tar betalt för att förmedla!??!
Fy vad oseriös butik som inte återkopplar till sina kunder!

Nope, man får kolla det själv.... Nu jobbar jag i närheten men hade ju hellre fått ett sms med notis om att den är såld istället för att behöva åka in och kolla med jämna mellanrum.
Fick iallafall mina pengar igår :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 758
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 442
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 775
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp