Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hellre en roman än att man ska behöva dra ur säljaren vad det är hen faktiskt säljer. Vill man bli av med sina grejer får man vara beredd att lägga tid på att skriva en komplett annons, eller så får man vara beredd på att svara på en massa frågor. Det får vara något väldigt speciellt som säljs om en bra annons ändå ger upphov till "en radda följdfrågor".
Tja, där är vi ju olika. Min uppfattning är att skriver man för mycket så läser folk bara hälften ändå och man får ändå svara på frågor om sånt som står att läsa i annonsen.
Och oavsett hur mycket man skriver så finns det alltid frågor som kan tillkomma.
De flesta anser att det bästa är en kort och koncis annons som väcker intresse för vidare frågor. (min ligger någonstans mellan en sådan och en roman)
 
På tal om att svara när man inte är intresserad så var jag en gång iväg och provred ett fullblod, allt gick bra och jag tackade i princip ja, då i slutklämmen kläckte säljaren ur sig att hästen var krubbitare men inget extremt. Sa att jag då ville fundera och skulle återkomma. Skrev sen att jag tyvärr avböjde köp pga detta. Fick värsta sura svaret om hur dåligt det var att jag tackade nej pga lite krubbitning. Möjligt men det är ju upp till mig att avgöra.
 
Idag sålde jag fisk till en kille. Det var endlers, dvs en väldigt liten fiskart. I annonsen stod det att det var yngel /ungdomar, ej fullvuxna.

Han hörde precis av sig och ville att jag skulle köpa tillbaka dem.
De var för små, de skulle bli uppätna av hans sköldpaddor. Gaah! , visste han inte från början att det var en liten fisk?! :banghead::rage:
 
Letar akut efter en hovslagare som kan komma innan kliniken har en tid för hästen att slå på en ny ringsko (lagom kul att se det fredag kväll när man kommer till stallet :grin: )

Får ett förslag av en person:
Hej! Jag kan hjälpa dig att rehabilitera din häst så att han inte behöver skor mer och får ett bättre rörelsemönster. Det tar inte lång tid och kostar inte mer än vanligt hovslageri. Mvh Blabla / Equilogisk Hovterapi

Näe men jag plockar gärna av både sko och silikon på min häst som har hovbensfraktur :banghead:
 
Det här med prissättning är alltid lika intressant.

Såg just en som vill sälja en sadel inköpt för drygt 10 000:- för 9 000:- och som skriver flera gånger i texten att priset är prutat och klart och att satt pris gäller. Köpare betalar eventuell frakt.

Varje gång jag ser en sådan annons undrar jag om de blir av med prylen. Varför skulle någon betala nästintill nypris utan att få de garantier som gäller för det man köpt från butik?
 
Något som irriterar mig är när man har satt ut annons på bil till försäljning och man får flera svar från folk som undrar om jag vill byta mot en annan bil.

Men hallå, då hade jag väl skrivit det i annonsen! Eller satt min annons under rubriken bytes...
 
Åååh vad jag är less! Har ett splitternytt märkesbett ute på annons till ett väldigt förmånligt pris, och nu är det typ sjunde gången jag får mail på det med enbart "Finns det kvar? Är intresserad!", jag svarar att ja det finns kvar, och sedan hör man inget mer. VARFÖR GÖR MAN SÅ?!?? :arghh:
 
Jag la allt jag hade till salu i en Ikea-kasse. Den blev proppfull. Hade innan försökt sälja det mesta ett och ett utan resultat. Värdet åtskilliga tusen i inköp och fanns nya helt oanvända saker för över 1000 kr.

Sen la jag ut på lokal köp och sälj för hästgrejer på FB och budgivning samt enbart avhämtning. Och på allt tillsammans, köp allt eller inget.Trots att jag bor skevt till var det tre pers som budade om den

I alla fall - fick massor med PM om jag inte kunde sälja ditt eller datt separat. SAMMA saker jag haft ute flera gånger en och en! (Jag sa nej. Ville bara bli av med sakerna.)
 
Måste få gnälla av mej lite.. Har fortfarande min fd hästs dressyrsadel till salu, har gått ner i pris pga den skulle må bra av att stoppas om så småningom. Den åkte iväg på prov, fick till svar samma dag att den ligger bra på hästen men de ska prova att rida med den. Ett par dagar senare får jag svaret att det antagligen blir köp. Jag meddelar att hon får betala in summan till mitt konto då, men sen samma kväll får jag svaret "nej jag köper inte, min syster får inte tillräckligt bra stöd i sadeln, men den passar perfekt på hästen".. Okejdå.. :confused:
 
Måste få gnälla av mej lite.. Har fortfarande min fd hästs dressyrsadel till salu, har gått ner i pris pga den skulle må bra av att stoppas om så småningom. Den åkte iväg på prov, fick till svar samma dag att den ligger bra på hästen men de ska prova att rida med den. Ett par dagar senare får jag svaret att det antagligen blir köp. Jag meddelar att hon får betala in summan till mitt konto då, men sen samma kväll får jag svaret "nej jag köper inte, min syster får inte tillräckligt bra stöd i sadeln, men den passar perfekt på hästen".. Okejdå.. :confused:

Jag förstår att det kan vara jobbigt förstås men nog ska den passa både ryttare och häst, även om hästen känns viktigare.
 
Måste få gnälla av mej lite.. Har fortfarande min fd hästs dressyrsadel till salu, har gått ner i pris pga den skulle må bra av att stoppas om så småningom. Den åkte iväg på prov, fick till svar samma dag att den ligger bra på hästen men de ska prova att rida med den. Ett par dagar senare får jag svaret att det antagligen blir köp. Jag meddelar att hon får betala in summan till mitt konto då, men sen samma kväll får jag svaret "nej jag köper inte, min syster får inte tillräckligt bra stöd i sadeln, men den passar perfekt på hästen".. Okejdå.. :confused:

Ett tips. När jag lånat ut sadeln på prov så har köparen fått betala hela summan när den hämtas, vi bestämmer en tid tillsammans då det ska vara färdigprovat och pengarna får dom tillbaka när sadeln lämnas i samma skick och inom den bestämda tiden. Har fungerat superbra.
 
Ett tips. När jag lånat ut sadeln på prov så har köparen fått betala hela summan när den hämtas, vi bestämmer en tid tillsammans då det ska vara färdigprovat och pengarna får dom tillbaka när sadeln lämnas i samma skick och inom den bestämda tiden. Har fungerat superbra.
Nu var det här en person i närheten och vi har många gemensamma bekanta så själva provandet har jag inget att klaga på, mer att man först säger att man vill ha sadeln (hade kunnat bjuda ut den till någon annan annars) och sen plötsligt ändrar sig. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
567
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 619
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 438
Senast: Squie
·
Kultur Jag har en oöppnad inplastad julkalender från 1985 med Trolltider. Kan den vara intressant för någon att köpa tror ni? Var hittas en...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp