Bukefalos 28 år!

kort tjock svans?

Som gammal nordisägare hade jag aldrig klippt! Bara att tvätta, pälsglans och fläta eller knyta. Man ser så många hästar med fjösig svans idag.

Å andra sidan har jag både svurit och burit mig åt över en bekant som inte rakat av hovskägget på en frieser med klåda. Hon säger att "det gör man bara inte".... men den hästen har besvär, och det är annorlunda.
 
Jag tycker inte det är hela världen att klippa en svans, den växer ju ut. Så här blev min fröken att se ut när jag klippte av en bit av svansen, och det underlättade både för henne och mig, kan nämligen inte tänka mig att det är skönt att ha en svans full med istappar, oavsett om den är flätad eller inte. Och som du själv sa (TS), ingen kommer se er mer än grannarna ;) Ingen som ser oss heller :p
10955775_10155159882820114_8479114750735597544_n.jpg
 
Jag tycker inte det är hela världen att klippa en svans, den växer ju ut. Så här blev min fröken att se ut när jag klippte av en bit av svansen, och det underlättade både för henne och mig, kan nämligen inte tänka mig att det är skönt att ha en svans full med istappar, oavsett om den är flätad eller inte. Och som du själv sa (TS), ingen kommer se er mer än grannarna ;) Ingen som ser oss heller :p
10955775_10155159882820114_8479114750735597544_n.jpg

Jag håller definitivt med dig, funktion framför snygghet! Iofs tycker jag inte svansen på din häst är ful:)
Inte ens grannar som ser oss, bara granar;)
 
Jag håller definitivt med dig, funktion framför snygghet! Iofs tycker jag inte svansen på din häst är ful:)
Inte ens grannar som ser oss, bara granar;)
Haha du ser, ännu mindre att bry sig i ;) Och nä, jag tycker inte heller det blev så tokigt, ser mer välvårdat ur än det gjorde innan... :up:
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto skavde av sig sin svans ovanför haserna för över två år sedan. Jag blev såklart jätteledsen då den precis hade vuxit sig...
Svar
10
· Visningar
1 639
Senast: Seabaz
·
A
Hästvård Min häst har så kort svans, den räcker knappt till hasen. Det måste vara extremt plågsamt på sommaren då hon inte kan vifta bort...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: snofflan
·
Hästvård Är det någon av er som har problem med att hästen/ponnyn har för tjock svans? Jag har ett shettissto med vit svans, och både hon och jag...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 830
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp