Bukefalos 28 år!

Kostnad att HA lastbil

Kratus

Trådstartare
Vad kan det kosta i månaden att ha lastbil (för B-kort)? :confused:

Vi har alltså redan en så inköpspriser är inte intressant, men eftersom det inte är jag som äger den och det har varit "lite" turbulent i familjen på sistone och pappa hotat med att sälja den så skulle det kännas säkrare att äga den själv. Och jag vill inte fråga honom om kostnaderna utan hellre ställa honom inför faktum eller vad man nu ska kalla det.

Så hur mycket kan det tänkas bli? Jag vet ju att mycket beror ju på vilket försökringsbolag man har och så, men vad är det mer för olika kostnader? Vägskatter och sånt?

Tacksam för svar
 
Sv: Kostnad att HA lastbil

Har ingen aning om vad det kostar. Men om du har reg.nummer så är brukar det vara lätt att kolla upp på internet! :idea: (iaf för personbilar...)
Gå in på lite olika försäkringsbolags hemsidor och testa där, vet att bla länsförsäkringar kan ge prisuppgift på nätet.
Vet att det går att kolla skatten på nätet också, men jag minns inte hur tyvärr... kan det vara på vägverkets hemsida?
Lycka till iaf!
 
Sv: Kostnad att HA lastbil

Jag betalar skatt på ca 3000kr per år på bilen och har den helförsäkrad och det kostar ca 250kr/månad. Några andra kostnader är det inte på våran iaf
 
Sv: Kostnad att HA lastbil

Vad har ni för årsmodell och märke då? Försäkringsbolag?
Själv har jag inte lyckats klura ut vad jag skulle få betala, då de beräkningsprogram på nätet hos de olika försäkringsbolagen inte tycker att jag väljer rätt försäkringsform på bilen... kan ju vara så att jag skriver fel reg.nr också... :confused:

Men det lutar åt att jag i vilket fall får ta upp det med pappsen när jag kommer hem. :crazy:
 
Sv: Kostnad att HA lastbil

Aha! Vi har en Iveco -95? som jag tror ar forsakrad fortillfallet i Lansforsakringar... Sa jag ska nog ta och kolla upp om jag kan ta over den i fall det blir aktuellt.

Tack for svaren!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp