Bukefalos 28 år!

Kostnad spermieprov?

Swat

Trådstartare
Någon som tagit ett sådant på sin hanhund som kan säga mellan tummen och pekfingret vad det kostar?

Tacksam för svar!
Swat
 
Sv: Kostnad spermieprov?

Jag gjorde ett sådant prov i höstas och det kostade ca 500kr inkl klinikavg, så det var inte alls dyrt. Men det är inte alla veterinärer som tittar själva på provet vad jag förstår, de måste ha någon specialkompetens.. Licens? Låter det vara osagt då jag inte vet säkert.
Min veterinär tittar själv och kunde ge svar direkt om simmarna var friska, pigga och om det var bra antal.

Mvh
 
Sv: Kostnad spermieprov?

Okej!

Jag skulle nog kunna titta själv ;) men det känns mer "hygieniskt" att göra det på en klinik/vet.mottagning.

Tack för svaren!

/Swat
 
Sv: Kostnad spermieprov?

Om du bor norr om Sthlm så tycker jag att du ska kontakta Cecilia Hessler, hon är kanon med såna här grejer. Finns bla på Albano.
 
Sv: Kostnad spermieprov?

Tack för tipset!

Hanen bor dock inte hos mej.

/Swat
 

Liknande trådar

Utrustning Jag håller på och kollar på hästtransport runt 30 000-40 000kr. Jag förstår att man inte kan sätta specifik antal år på olika material...
Svar
4
· Visningar
730
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 429
Senast: AraSlei
·
  • Artikel
Hästnyheter Ida E Mörk, 41, tar hand om travhästar efter avslutade tävlingskarriärer. Förra veckan bjöds hon till Daniel Redéns gård. Där fick hon...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp