Bukefalos 28 år!

Kottsamlare

Kilauea

Trådstartare
Vår katt jamar och kommer stolt in med stora kottar som han lägger på golvet vid oss.
Är visserligen mäkta tacksam att det inte är halvdöda möss som kryper runt på golvet :p men varför gör katter såhär?
Är det ett beteende man kan få bort eller nåt man får stå ut med och som sagt vara tacksam att det bara är kottar?
 
Sv: Kottsamlare

Varför skulle du få bort det? Det skadar ju ingen och som du säger, det är betydligt trevligare än möss.

Troligen anser han att han bidrar till hushållet med sina kottar:D

Min katt kom in från balkongen häromdagen med en liten blöt pinne som han omsorgsfullt jagade och dödade:D
 
Sv: Kottsamlare

Åh vad jag önskar att min kisse kunde hålla sig till kottar. Själv får jag gåvor i form av möss, fåglar (både med och utan huvud), bamsestora råttor och en och annan orm. Det är lika spännande varje gång jag ska städa.
 
Sv: Kottsamlare

Är ju inget att få bort.Han tycker ju bara att han är duktig & det borde ju inte skada er heller.
 
Sv: Kottsamlare

Nej, behöver som sagt inte få bort det så länge han kommer in med harmlösa kottar.

Det enda sättet det kan skada oss på är väl om vi trampar på en och får ont i foten :p.
 
Sv: Kottsamlare

Haha, låter som legosyndromet som brukar drabba småbarnsföräldrar. Kottar gör säkert precis lika ont:D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
610
Senast: Daimstruten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp