Kräks vätska..

C

Contezza

Lillkillen sitter mest och sover...
Han äter litegranna torrfoder som är från vetrinären.
Dricker vatten gör han oxå.
Men helt plötsligt börjar han hulka upp vätska hela tiden..
Han kan sova en stund och sen gnälla lite och hulka igen..

Nån som vet vad det kan vara med honom?
Kanske nå hårrboll som sitter fast och inte vill komma upp?
Ge honom kattgräs?
Han går på låda som vanligt..
 
Hur länge har han varit sån här? När du skriver "sitter mest och sover", menar du att han är slöare än vanligt? I så fall tycker jag att du ska ringa veterinären och fråga. Det kan ha fastnat något i magen som han inte kan få upp själv. Kattgräs är aldrig fel att ge om katten vill ha.

Lycka till med Kissen!
 
Låter inget trevligt,
Har sett katter som svalt diverse konstiga föremål, leksaker, trådar etc. - de brukar kunna ha liknande symptom.
Vore nog en idé att ta honom till veterinären om det inte blir bättre.
 
Vår pisse hade också liknande grej, fast värre. Han kunde varken äta eller dricka. Det kom inte upp något när han hostade, (kanske för att han inte kunnat få i sig något heller) men han försökte verkligen få upp något ur halsen.

Efter någon dag förstod vi att vi fick åka till veterinären där han blev sövd. Hon undersökte hans hals och där satt en stor bit från en krukväxt med hårda, vassa blad! :( Stackars Urban, han hade verkligen haft jätteont!! Den j*la växten åkte ut med rötterna före..

Jag skulle ringa/åka till veterinären om jag var du. Man kan ju tänka sig obehaget att ha något som sitter fast i halsen.. :crazy:

Lycka till!!
 
Nej han är inte slöare än vanligt..Det är nog bara ansträngande att kräkas så han blir nog trött.
Han kräktes i natt tre ggr...En gång med mat oxå så det betyder juh att han äter nått iaf..
Var på lådan idag och slog en drill och tre små korvar..

Annars är han ju som vanligt..
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Sassy
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
641
Senast: Hazel
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 713
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 196
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp