Bukefalos 28 år!

Krisberedskap för djuren.

Skjøldur

Trådstartare
Ukraina har blivit angripet, ingen vet vad som sker härnäst... Jag har en 15 kilos säck med billig torrmat, nödkost åt mina tre honkatter. Men ganska mycket "riktig kattmat" också. Har även några lådor med nödkost åt mig själv och en 5-liters dunk med rödsprit till spritköket. Jag bor i en stuga på landet och eldar med ved. Har ni andra bunkrat förnödigheter?
 
Måste erkänna att jag aldrig bunkrar, varken åt mig själv eller åt katterna.

Har i och för sig rätt mycket kattmat hemma för tillfället då jag alltid passar på att köpa på mig ordentligt när jag får extra rabatt på zooplus.

Själv lär jag få leva på mackor om strömmen går … har inget spritkök eller liknande … och kommer inte att köpa det heller.

Har alltid lite vatten i kylskåpet då jag vill ha kallt vatten att dricka, men det är ju bara nån liter.

Så jag lär väl gå åt först om kriget kommer, vilket jag helt ärligt inte bekymrar mig det minsta.
 
Njaä bunkrar inte.
Alltså jag köper in hästarnas vinterhö på hösten och likaså vinterns potatisförbrukning och har alltid några påsar med torkade linser och bönor. Men så har jag alltid gjort.

Och snart är det vår med odling och grönbete.
Vi klarar oss till nog hösten om det skulle vara så.
 
Vi är nog hyfsat förberedda för nödsituationer. Hela huset kan värmas upp med ved, vi har en matkällare med extramaterial och några dunkar vatten. Vi bor vid en å och kan hämta vatten där och till katterna blir det 10 kg torrfoder i nödfall.
 
Torrfoder och mediciner till katterna köps alltid så jag har för en månads buffert. Blötmat beror på om jag nyss köpt hem en laddning eller inte men för minst 14 dagar finns det.

För akvariefiskarna finns mat för ca 1 år och för spindlarna finns ständigt mat (de äter så sällan och foderdjuren förökar sig snabbare än spindlarna kan äta).

Har ett par liter mineralvatten som används till spindlarna så det räcker nog ca 1 vecka i alla fall.
 
Just nu har jag bunkrat eftersom jag har fått min beställning från bitiba så behöver inte köpa mer på några månader iaf. I värsta fall så får jag och Megara dela på maten (blötmat).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp