Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis säger som @Lenis mat som antingen är färdig o bara behöver värmaas eller som kan ätas kall eller något som är snabbt, kaffe,godis och en massa cigg och gärna någon man kan ringa när det börjar bli tråkigt och man blir sömning
:rofl::rofl::rofl: Jag hade laddat med massor med gott åt mig själv när Polly skulle få sin första kull. Jag hann inte röra något då hon födde sina 6 valpar på 58 minuter. Andra kullen 5 valpar på exakt samma tid. Denna gång struntar jag i snacksen :D
 
:rofl::rofl::rofl: Jag hade laddat med massor med gott åt mig själv när Polly skulle få sin första kull. Jag hann inte röra något då hon födde sina 6 valpar på 58 minuter. Andra kullen 5 valpar på exakt samma tid. Denna gång struntar jag i snacksen :D
Så gjorde en av mina frallor,va fan jag hann inte ens sätta på kaffe,bara fånga valp,avnavla,väga andas o så på det igen,dom var 8st på 1.13 blankt.
 
Pratat med min vet nu, hon tyckte det lät okej och att jag skulle fortsätta vänta tills tempen steg. Jag vill aldrig mer para en tik :rofl:

Kommer nog till kvällen då. Tempen ska dock inte stiga till normaltemp utan att förlossningen är igång, men det sa säkert din vet. Annars måste du åka in.
Absolut inget konstigt att de inte kommit än så länge tempen fortsätter vara låg :)
 
36.8, orolig och hässjar, ut o kissa ofta. Bäddar inte, inga värkar. Matte börjar bli fundersam....
Så där gjorde våran tik när det var dax, vi väntade och väntade...
Vid ett av kiss-tillfällena så tog hon chansen och försökte krypa in under huset :nailbiting: Husse fick tag i en tass och drog ut henne igen - hela hunden hade redan "försvunnit".. Då blev hon sur och gick in och valpade istället ;)
Sensmoral: låt dom aldrig kissa lösa... :angel:
 
Kommer nog till kvällen då. Tempen ska dock inte stiga till normaltemp utan att förlossningen är igång, men det sa säkert din vet. Annars måste du åka in.
Absolut inget konstigt att de inte kommit än så länge tempen fortsätter vara låg :)
Nej hon sa det, så länge tempen är låg är det ingen fara. Matten föreställer sig en valp på tvären så långt in att den inte triggar värkar och därför tar död på hela kullen och mamman. Sen dör säkert nån av de andra vuxna av sympati, och så kommer huset brinna ner :rofl:
 
Så där gjorde våran tik när det var dax, vi väntade och väntade...
Vid ett av kiss-tillfällena så tog hon chansen och försökte krypa in under huset :nailbiting: Husse fick tag i en tass och drog ut henne igen - hela hunden hade redan "försvunnit".. Då blev hon sur och gick in och valpade istället ;)
Sensmoral: låt dom aldrig kissa lösa... :angel:
Jag har "grytsäkrat" hela hundgården, hon springer mellan de fyra olika fd. grytöppningarna och är jättearg varje gång hon ser att det ligger sten ivägen!
 
Jag tror också det börjar i kväll. Av nån anledning brukar de vilja valpa på kvällar och nätter.

Trots idogt tempande har vi bara hunnit se tempskillnaden innan i tid en gång. Det kan dippa och stiga skitfort så se tempen som en fingervisning, men inget att lita på :)
 
Jag tror också det börjar i kväll. Av nån anledning brukar de vilja valpa på kvällar och nätter.

Trots idogt tempande har vi bara hunnit se tempskillnaden innan i tid en gång. Det kan dippa och stiga skitfort så se tempen som en fingervisning, men inget att lita på :)

Ja, jag ställer in mig på att behöva vaka en natt till. Fast nu har jag slut på alla filmer jag skulle döda tid med :eek:

Ffa ser jag tempen som en betryggande detalj. Så länge den är låg så vet jag ju att det inte är någon fara med henne, vilket känns viktigast. Lämnar henne inte ur synhåll oavsett. Tur att jag känner mig själv väl så jag tog ledigt från jobb med god marginal!
 
Ja. Jag tänker på alla de där tikarna som får valpa i en hundkoja ute. Jag tror fan de är mer nöjda med det än med soffa och vakande barnmorska! :rage:
Jag låter mina både gräva o gryta om det är lättåtkomligt och synligt och det är ljust ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 142
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 686
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 090
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp