Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
36.5 och ett helt nytt uttryck i blicken. Orolig, hässjar och har definitivt parkerat i den flätade korgen i fönstret, en meter från valplådan :banghead:

Jag får inte gå nånstans säger hon, så har bara fixat fram förlossningskittet, en kudde att sitta på och laddare till mobilen. Ser fram emot många timmars väntan i sällskap av Netflix och Buke innan det går från öppningsstadie till faktisk utdrivning...
Spännande - nu har du en häftig tid framför dig :love:
 
Här är tiken jag sålt på bibehållen avelsrätt hemma, idag dygn 50. Hon verkar ha funnit sig hyfsat väl till rätta de här dagarna men följer mig som en skugga, skönt att jag är hemma på heltid redan nu med dem. Jag är alltid nervös den här tiden att de ska kasta valparna och brukar dra en lättnadens suck när de gått över den där kritiska tiden och det finns hopp om att de ska klara sig om de kommer.

Minst två små hjärtljud hör jag :heart
 
36.5 och ett helt nytt uttryck i blicken. Orolig, hässjar och har definitivt parkerat i den flätade korgen i fönstret, en meter från valplådan :banghead:

Jag får inte gå nånstans säger hon, så har bara fixat fram förlossningskittet, en kudde att sitta på och laddare till mobilen. Ser fram emot många timmars väntan i sällskap av Netflix och Buke innan det går från öppningsstadie till faktisk utdrivning...

Och nåt att äta! Jag har en som alltid drar igång precis när jag ska äta middag så jag är snart betingad att vara hungrig när det är dags.. :angel: Lycka till nu!!
 
Precis säger som @Lenis mat som antingen är färdig o bara behöver värmaas eller som kan ätas kall eller något som är snabbt, kaffe,godis och en massa cigg och gärna någon man kan ringa när det börjar bli tråkigt och man blir sömning

Precis, här varskos ett par uppfödarkollegor/vänner för att vara standby när det antingen blir komplicerat eller just sömnigt :angel: Kvarg, choklad, energidryck och Mer har räddat en valpning som höll på till 04 för min del.. jag är inte mycket värd vid den tiden på dygnet :meh: Särskilt inte när tiken började varna 36 timmar tidigare.. zzzz
 
Precis säger som @Lenis mat som antingen är färdig o bara behöver värmaas eller som kan ätas kall eller något som är snabbt, kaffe,godis och en massa cigg och gärna någon man kan ringa när det börjar bli tråkigt och man blir sömning
Jag har chat med erfarna uppfödare, hemgjord knäck och hembakt bröd, oändliga mängder te och flera filmer på listan på Netflix.

Karla fortsätter växla mellan att tvätta allt och hässja bekymrat, och sova som en gris.
 
Jag har chat med erfarna uppfödare, hemgjord knäck och hembakt bröd, oändliga mängder te och flera filmer på listan på Netflix.

Karla fortsätter växla mellan att tvätta allt och hässja bekymrat, och sova som en gris.
Vill du få fart på henne så gå ut en koppelpromenad :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 140
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 685
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 077
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp