Bukefalos 28 år!

Kvarka! Varför så Hysch hysch!?!

Jo jag blev helt paff när jag fick höra det, men så läste jag på nords hemsida och då vart jag lugn.
 
Det var precis innan dom smittade hästarna kom.. Men självklart ska alla få veta det så att man kan vara försiktaiga så att man inte smittar sina egna och andras hästar. Hamre ridskola skrev i tidningen att dom var isolerade, det är ju suveränt. Men ändå är jag orolig för det kommer rätt mkt folk till stallet som kan bära med sig smitta.. :crazy:
 
Jag är så noggrann.
Är jag på tävlingar med min häst, så undviker jag i det längsta att gå in i stallen.

I stallkläder går jag bara in i stall där jag mkt väl känner de som äger/bestämmer i stallet, alltså där jag vet att de inte här några "hysch-hyschare".

Civila kläder kan jag gå in i främmande stall med. För de använder jag inte i mitt eget stall, och jag hinner inte in i ett nytt stall med samma civilkläder, då jag så sällan är inne i främmande stall över huvud taget.

Likaså så är jag ingen "klappare" på främmande hästar när jag har min häst eller mina stallkläder på mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 399
Senast: Fetaost
·
Hästvård Tydligen så har det tagits fram ett nytt vaccin mot kvarka, och det är nu tillgängligt i Sverige. Någon som hört något om det? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 575
Hästvård Detta stod i dagens lokaltidning hos oss sedan ett större stall i länet drabbats av kvarka/kvarkaliknande symtom. "Livsfarlig...
2
Svar
35
· Visningar
6 933
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp