Bukefalos 28 år!

Kylinge Eurotrailer vs Apollo

Sv: Kylinge Eurotrailer vs Apollo

Jag tror vikterna är lite olika, Apollo finns väl bara som 1450 och 1600 om jag inte har helt fel.
 
Sv: Kylinge Eurotrailer vs Apollo

väcker upp tråden med samma fråga, vilken är störst och vilken har högst lastvikt?

har en kylinge ht1300 nu från 92 som jag tycker mycket om förutom att det är en enkelaxlad och har lite dålig ventilation. en boggie som är lite bredare och med öppningsbart fönster vill jag ha. lastvikt runt 7-800kg är ett måste då hästen väger nånstans mellan 600 och 700kg antagligen, inte vägt henne.. så bättre med för hög lastvikt än för låg :p.
 
Sv: Kylinge Eurotrailer vs Apollo

och vill veta var herkules släpet ligger i förhållande med de andra :D
 
Sv: Kylinge Eurotrailer vs Apollo

Min Eurotrailer ligger på 1600 kg men jag tror de även kan ligga på 2000 kg (1990?).
Borde kolla upp det ordentligt för jag vill egentligen väga upp det till max nu när körkortet tillåter :)
Extra bred, ja :)
 
Sv: Kylinge Eurotrailer vs Apollo

Hur bred är spiltan då? :D

Verkar som att det är kylinge euro trailer eller Star diamant som jag ska titta efter, de verkar vara ganska likvärdiga.
 
Sv: Kylinge Eurotrailer vs Apollo

Ska se om jag orkar ta mig ut och mäta

Eller rättare sagt... komma ihåg att mäta nästa gång jag är ut :D


Det var Star diamant eller Kylinge Eurotrailer jag letade efter när jag sökte släp. Har en vän som tävlar / tränar rätt mycket, hon kör med andra ord en hel del. Hon har en äldre Diamant och är supernöjd, jag förstår det för den såg verkligen välbehållen ut.

Otroligt mycket säkerhet och bra- tänk för väldigt lite pengar tycker jag. Är så jäkla nöjd med min transport :love:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: monster1
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: liiinnea
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: Luzzan
·
Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 540
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp