Bukefalos 28 år!

Läger där man kan ta FT-kortet?

tolksele

Trådstartare
Jag är jättesugen på att börja rida fälttävlan eller i alla fall ha möjligheten och då lär man ju börja med fälttävlanskortet. Funderade på om det finns några ridläger eller liknande där man kan åka och träna och sen avsluta med att ta kortet? Känns ju smidigt och bra liksom :p

Eller hur har ni andra gjort för att ta det? :)
Det finns en del banor i närheten av mig men jag har ingen transport så det blir ju lätt väldigt dyrt för enstaka träningar om man ska hyra och sen vet jag ingen som har mer regelbunden träning på de banorna..
 
Mailat Hofors! Bra att man kan låna häst eftersom min är skadad. Nu känns det ju inte omöjligt ändå :)
 
Blev lite nostalgisk och letade fram en bild från Hofors, det var hela 5 år sen jag var där :eek: Hästen hette George och var den perfekta läromästaren på terrängbanan, förutom när det gällde vatten ;) Tyvärr finns han inte mer, läste jag nu på deras hemsida. Hoppas du kommer iväg @tolksele ! :)

a5096f364906833dea1aaeb2a17710c5_zpsced19388.jpg
 
Blev lite nostalgisk och letade fram en bild från Hofors, det var hela 5 år sen jag var där :eek: Hästen hette George och var den perfekta läromästaren på terrängbanan, förutom när det gällde vatten ;) Tyvärr finns han inte mer, läste jag nu på deras hemsida. Hoppas du kommer iväg @tolksele ! :)

a5096f364906833dea1aaeb2a17710c5_zpsced19388.jpg

Åh så roligt det ser ut!! Det hoppas jag med ;) Kommer väl inte vara för gammal? Blir 26 nästa sommar..
 
Jag är lite sugen på att åka till Hofors i år och ta fälttävlansmärket. Men jag tycker 90 cm fasta hinder känns högt för min D-ponny. :nailbiting: Hon tycker förstås inte det. :angel: Ett alternativ skulle förstås vara att låna ridskolehäst (och därmed spara stoet på 36 mil enkel resa), men samtidigt känns det som att vi bägge behöver träningen, hon är lika mycket nybörjare som jag.
 
Jag är lite sugen på att åka till Hofors i år och ta fälttävlansmärket. Men jag tycker 90 cm fasta hinder känns högt för min D-ponny. :nailbiting: Hon tycker förstås inte det. :angel: Ett alternativ skulle förstås vara att låna ridskolehäst (och därmed spara stoet på 36 mil enkel resa), men samtidigt känns det som att vi bägge behöver träningen, hon är lika mycket nybörjare som jag.
Klart du ska till Hofors! :) De har lägre hinder också och du behöver ju inte ta kortet förrän hindren känns humana. ;) Anki är en bra tränare tycker jag. :)

/Lady_S
 
Klart du ska till Hofors! :) De har lägre hinder också och du behöver ju inte ta kortet förrän hindren känns humana. ;) Anki är en bra tränare tycker jag. :)

/Lady_S

Jag skulle tydligen få ta kortet som ponny, det borde väl betyda 70 cm? Känns mycket mer överkomligt just nu. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 562
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 789
Skola & Jobb Funderar på om jag får ledigt från jobbet att åka iväg nånstans och skriva på min uppsats i en vecka. Bara liksom stänga in mig i en...
2
Svar
22
· Visningar
1 615
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp