Bukefalos 28 år!

Läget i Zimbabwe

Problematisk

Trådstartare
Jag såg en artikel om en familj som är fast på en flygplats
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article27127233.ab
Och det fick mig att börja undra. Är det pga den politiska situationen familjen inte kan återvända? Vad jag kan hitta verkar Zimbabwe överlag vara ett relativt tryggt land "nu för tiden", men det har ju varit en hel del med militär osv senaste tiden.
Så är det det som är faran för familjen med att återvända till Zimbabwe, eller finns det något mer som jag missat?
Ja, förutom då självklart att det kan vara individuella hot mot familjen/någon i familjen. Jag menar mer sånt som hotar en större del av invånarna.
 
Fast är de väl inte..men de vägrar att åka hem. Till EU kommer de inte utan visa och Thailand har samma inställning. Alltså blir de kvar på flygplatsen tills deras resurser tar slut eller flygbolagen slutar sponsra dem.
De såg själva en möjlighet att ta sig till EU, men den handen höll inte. Man kanske har lånat pengar, sålt av allt man ägde så man har ingenting att återvända till. Utom fordringsägare med hårda nypor...
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 930
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Först och främst en bedjan: Vet ni vem jag är, eller på något sätt får reda på det, snälla, håll det för er själva. Tack. Nu till...
2
Svar
32
· Visningar
2 201
Senast: Sporthorse
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 503
Senast: Lobelia
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 859
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp