Lämna kissar ensamma!

T

Tosa

Jag funderar på att åka bort i helgen och blir borta 1 dygn. Kan jag lämna mina 2 katter ensamma så länge? Jag har hört att man inte ska lämna en katt ensam mer än en natt. Jag kanske är fjompig, men det är ju mina bebisar. Självklart får dom mat och vatten så dom klarar sig och dom har 2 lådor att gå på.
 
Jag tror att de klarar sig bra.
Speciellt när de har sälskap av varann.

Fast jag brukar oxå vara väldigt sjåpig med att lämna mina ensamma... ett dygn är dock min maxgräns.
 
Tror inte att det är någon fara om du, som du säger, lägger upp tillräckligt med mat och de har 2 lådor. Själv är jag jättenojig när jag ska åka ifrån mina små bebisar. :smirk:
 
jag har själv tv st kissar (siameser) de är oxå självklart mina barn. Men det har aldrig varit några problem att lämna dem ensamma. Katter klarar sig bra, huvudsaken att de har mat vatten och låda.
Det skall nog inte vara några problem
 
Jag kommer att åka bort över midsommar och då åker jag på midsommar morgon, matar, gräver ställer ut vattenskålar och extra låda.
På midsommardagen kommer vår snälla granne, som känner min katt över och gosar, tittar på tv en stund och matar, gräver låda o sånt. Dagen efter det kommer vi hem på eftermiddagen.

Så har vi gjort förut när vi varit borta, det funkar super. Är vi bara borta över natten är det ju ännu enklare. Då ställer vi bara fram extra mat o vatten och en extra låda.
 
jag kommer aldrig lämna mina kissar mer än 24 timmar har jag bestämt :cool: har tack och lov en fader som ska ha dom över helgen nu då jag och sambon ska på 50-årskalas (och knappast att sambon är körklar efter en sån fest :angel: )

Jag är så himla mammig att jag oroar mig om jag bara är borta några timmar :o
 
Jag kommer att göra som dig..
Bli borta på fredan dag och kommer hem på söndag eftermiddag..(är hagkontrollant så jag måste komma hem förre natten)
Har min sambos låsassyster som kommer att titta till dom samt min mor...
 
har samma funderingar angående midsommar, vi ska bort då och man måste ha bil för att komma hem så det får bli övernattning men tidig hemfärd och sen resa dit så att de inte behöver vara ensamma så länge.
Jag ber inte om kattvakt på midsommar för då får man ta hand om sina djur själv anser jag
 
Jag bad inte heller, det var grannen som erbjöd sig. Annars erbjöd sig en kompis. Hade det inte gått så hade man ju åkt hem på midsommardagen, det är ju inte mer med det. Katten går först.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Om en vecka är vi bortbjudna över helgen. Min man vill åka men jag tycker inte katterna är redo att lämnas ensamma än. De kommer då ha...
Svar
13
· Visningar
1 583
Senast: IngelaH
·
Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 037
Senast: FrDrake
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: athena
·
Övr. Katt Jag funderar lite på hur man göra rent praktiskt om man behöver kattvakt. Grannen som jag kan fråga om det bor 10 minuter bort, enkel...
2
Svar
29
· Visningar
2 405
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp