Bukefalos 28 år!

Längre mens efter graviditet?

Mirre

Trådstartare
Eller inbillar jag mig?
Tycker det kan ge sig nu *trött på*
Först blöder man efter förlosningen i 5 v och sen får man mens också *orättvist*
Trött på det nu
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Jag har läst att 1a mensen oftast är lång ocm man blöder mer än vanligt.

Jag tycker min 1a mens var precis som vanligt förutom att jag blödde mkt mer.
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Jag tycker att jag har mens längre än vanligt. Innan graviditeten hade jag den i ca 6 dagar, nu drar den ut på 8-9 dagar...

Sen känner jag av ägglossningen, har jag aldrig gjort förr. Men detta har kommit i samband med graviditet och förlossning.
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Jag hade mensuppehåll i nästan 2 år efter min första förlossning.
Så jag vet inte.
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Min mens var både rikligare och längre, nu hann jag dock bara ha mens 3 ggr innan jag blev gravid igen..
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Jag har haft mens två gånger efter förlossningen. Och det har varit PYTTELITE! Håller på ett par, tre dagar och jag klarar mig med trosskydd hela tiden. Satte dessutom in en spiral i mellan, men ändå jättelite, mycket mindre än jag vad hade innan graviditeten.
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Den gav sig efter en vecka.
Ung som förut då.
Men verkar ha nå typ flytningar nu elelr nåt istället:confused:
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

har du börjat med minipiller? Isf kan flytningarna/eventuella mellanblödningar bero på pillren...
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Jag fick kraftigare och längre mens efter min första graviditet och jag fick förklarat för mig av nån läkare i samband med denna graviditeten att det berodde på att livmodern har blivit större och större slemhinnor därmed kan bildas efter grav. Under det ca 1 år jag hade mens och var ickegravid så höll detta i sig. Fick käka Cyklo F vilket jag varmt rekommenderar men det är ju inte gratis precis.
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Jag har fortfarande inte fått tillbaka min mens.. (Adam nu drygt 9månader) Jag ammar lite fortfarande men det är så pass lite nu så jag bara väntar på att den ska komma. Jag måste säga att det är skönt så länge jag slipper.. :grin:
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

ja det är ju väldigt olika. Jag fick tillbaka min med besked efter 5 mån när dottern hade börjat så smått med smakportioner men i princip helammades. :-/
 
Sv: Längre mens efter graviditet?

Innn graviditeten hade jag menns i typ 8 dagar, ibland upp till 10 dagar.
De första menserna (?) efter att Jason var född var ungefär likadana, men nu håller dom bara i sig i 1-2 dagar. Blöder mycket lite, mer som blodblandade flytningar (äckelsmily).
Däremot kan jag få gryma kramper i magen. Som små attacker av mensvärk. Precis som om det skulle komma världens syndaflod, men nopp...
Börjar nästan undra om det är normalt att blöda hur lite som helst oxå:confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 498
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
37
· Visningar
3 647
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 801
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp