Bukefalos 28 år!

Lag-SM för seniorer 2015

smulan87

Trådstartare
Är det någon här som har koll på vart Lag SM för seniorer ska arrangeras 2015? Så vitt jag vet har inget offentliggjorts ännu, men kanske har någon inside information om vart och när det ska vara?
 
Söker man på ELIT-tävlingar i dressyr nästa år får man upp SM i dressyr på Hammarö Horse Show sista helgen i maj och lag-SM på Strömsholm nationaldagshelgen :)
 
När vi ändå är inne på Lag-SM så undrar jag om någon har koll på reglerna? Får man lov att vara med i ett ditriktslag även om man inte tävlar för en klubb i distriktet men är verksam där? Naturligtvis under förutsättningarna att distriktet inte får ihop ett lag i annat fall.
 
Söker man på ELIT-tävlingar i dressyr nästa år får man upp SM i dressyr på Hammarö Horse Show sista helgen i maj och lag-SM på Strömsholm nationaldagshelgen :)

Tack för svar, men jag tror det är individuella SM.et som går på Hammarö och att det precis som i år bara är Lag SM för juniorer som går på Strömsholm under nationaldagstävlingarna. Lag SM för seniorer brukar väl dessutom inte gå förrän i augusti?
 
När vi ändå är inne på Lag-SM så undrar jag om någon har koll på reglerna? Får man lov att vara med i ett ditriktslag även om man inte tävlar för en klubb i distriktet men är verksam där? Naturligtvis under förutsättningarna att distriktet inte får ihop ett lag i annat fall.

Som jag förstår det måste man vara tävlande för samma distrikt för att få lov att bilda distriktlag.
 
Tack för svar, men jag tror det är individuella SM.et som går på Hammarö och att det precis som i år bara är Lag SM för juniorer som går på Strömsholm under nationaldagstävlingarna. Lag SM för seniorer brukar väl dessutom inte gå förrän i augusti?

Med tanke på att det inte finns något junior lag-SM i dressyr tror jag omöjligen du har rätt i ovanstående ;)
Det finns bara lag-SM för ponny och ridhäst, inget åldersindelat på häst.
Med andra ord är det enda lag-SM som kan förekomma på en hästtävling just lag-SM i dressyr för ridhäst ;)

I år gick SM för young rider på Strömsholm.
2015 verkar det bli ett samlat SM för såväl seniorer, juniorer som young riders på Hammarö.
 
Med tanke på att det inte finns något junior lag-SM i dressyr tror jag omöjligen du har rätt i ovanstående ;)
Det finns bara lag-SM för ponny och ridhäst, inget åldersindelat på häst.
Med andra ord är det enda lag-SM som kan förekomma på en hästtävling just lag-SM i dressyr för ridhäst ;)

I år gick SM för young rider på Strömsholm.
2015 verkar det bli ett samlat SM för såväl seniorer, juniorer som young riders på Hammarö.


Haha du har så rätt så, hade lite otur när jag tänkte uppenbarligen. Var ju givetvis det individuella SMet som jag tänkte på som gick på Strömsholm i år. Förvånande att det i så fall kommer gå så tidigt på säsongen i förhållande till tidigare år. Tack för förtydligande när jag snurrade till det. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Deltagare från hela landet kommer i helgen till skånska Annelöv när Tågarpsortens Ryttarförening arrangerar lag-SM i fälttävlan 2022...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Corax
·
Mat Hilfe! Jag ska bjuda på middag där en person måste ha laktosfritt (ej helt bekräftat ännu så vet ej om det måste vara mjölkfritt men...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 259
Senast: Lingon
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp