Bukefalos 28 år!

W

Warmia

Ser ni till att era bran får varm lagad mat 2 ggr varje dag?
Eller har ni ibland bara gett 1 mitt på dagen och nått annat på kvällen?
Barn i åldern 2-4år....
 
Sv: Lagad mat

Mina barn (snart 4) äter nog nästan alltid 2 varma mål om dagen (ofta 3 när de äter gröt till frukost).
Det ska nog vara väldigt varmt så att ingen har lust till varm mat om man byter ut något av målen mot sallad eller fil.

Tre huvudmål (frukost, lunch, middag) och 2-3 mittemellanmål (ex.vis frukt, kvällsmacka) är standard hos oss. På helgerna kan något mittemellanmål försvinna om vi går upp sent och förskjuter dygnet.
 
Sv: Lagad mat

Ja i princip alltid, det kan bli ibland någon gång på helgen om vi äter frukost sent så äter vi en förstärkt mellan mål och sen lite tidigare kvällsmat, men det är inte så ofta. Mina ungar och karl blir bra grininga om de inte får mat regelbundet :angel:
 
Sv: Lagad mat

Vi har som mål att de ska äta två lagade mål per dag, men ibland blir det inte så. Ibland blir det bara gröt till kvällen, eller müsli och fil. Men oftast lyckas vi laga mat två gånger, men det är lite jobbigt, tycker jag. Svårt både att komma på maträtter, och svårt att hinna.

Barnen verkar dock inte bry sig. De äter i stort sett allt som serveras. Det verkar heller inte påverka deras humör, sömn eller annat ifall det blir slarvigare mat någon dag.
 
Sv: Lagad mat

Det har hänt några få gånger att lunchen blivit ersatt med något "kallt". Sallad och bröd eller mackor och youghurt. Men vi äter alltid middag på kvällen.

/Timsetim
 
Sv: Lagad mat

Min 2,5-åring får varm lagad lunch och middag varje dag. Han får dessutom alltid gröt både till frukost och kvällsmål (om du räknar gröt till varm mat?).

Men det är så olika mellan barn (precis som vi vuxna), du och ditt barn kanske tycker att det är helt Ok att äta något lättare. Det finns inga rätt eller fel, bara ni är mätta och nöjda :d...
 
Sv: Lagad mat

Vi äter nästan alltid både lagad lunch och middag, det har blivit en vana sedan vi fick barn. Innan var jag inte alls hungrig på samma sätt, det blev oftast bara en macka på kvällen. Min son (3,5 år) har alltid varit av den hungriga sorten, så ordentlig mat är ett måste!
 
Sv: Lagad mat

När det är vardag äter sonen lunch på förskolan och vi äter nästan alltid lagad middag på vardagskvällar. Under helger och semester äter vi ofta en stor måltid till lunch och någonting lättare till middag, till exempel omelett, ägghalvor med sallad till, havregrynsgröt med bär, filmjölk och havregryn eller mezeyoghurt och frukt.
 
Sv: Lagad mat

Nej inte varje dag. På dagis/skola äter de lunch på vardagarna och ibland lagar jag mat även på eftermiddagen beroende på hur dagen ser ut. Annars äter kotten som är 4, gröt som eftermiddagsmål (den är hans basmat de dagar han inte äter annat). De andra som är lite större, men mellan/kvällsmålen har nog sett likadana ut i alla år, youghurt, cornflakes, havrefras, smörgås och ibland äter de tomtegröt.
 
Sv: Lagad mat

Vi försöker ha två måltider lagad mat varje dag. Ofta blir lunchen rester från gårdagen eller nåt annat vi har fryst in som man kan värma. På kvällen har vi alltid lagad mat.
 
Sv: Lagad mat

Men blir ni inte hungriga då? Med bara lunchen som varmt mål och sedan cornflakes och youghurt så skulle jag ha svårt att klara mig.

Däremot kan jag tänka mig att det är rätt lättsamt (och tidsbesparande) att inte laga mat utan bara ta fram fil och flingor.
 
Sv: Lagad mat

Men blir ni inte hungriga då? Med bara lunchen som varmt mål och sedan cornflakes och youghurt så skulle jag ha svårt att klara mig.

Däremot kan jag tänka mig att det är rätt lättsamt (och tidsbesparande) att inte laga mat utan bara ta fram fil och flingor.

Ja, jag är vuxen och jag skulle absolut inte stå mig på enbart ett lagat mål mat om dagen.
 
Sv: Lagad mat

De dagar nova är på dagis får hon alltid 2 lagade mål mat. lunch på dagis och varm lagad middag hemma.

De dagar hon inte är på dagis så kanske det blir 50/50 av dagarna det blir lagad lunch och macka/flingor/yoggi mm.

Nu blir det nog ännu sämre med lagad lunch hemma när jag e gravid å mår illa.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 272
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 114
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 667
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp