Bukefalos 28 år!

Lågställd ponny som stertar med huvudet lite..

mortill3

Trådstartare
ponnyn jag har är riden men inte utbildad, en lågställd ponny....när man rider så stretar den med huvudet framåt(blir nästan framtung), så typ mulen hamnar jättelångt fram och tar jag i ponnyn så händer det inget...så jag satte på ett gummiband lite löst, och helt plötsligt börjar ponnyn att söka sig neråt och tugga på bettet.
Hur fortsätter jag nu? tips? vill att ponnyn ska försöka komma upp med nacken och börja arbeta, den ser otroligt loj och lång ut ....vill få in mulen mot bringan... Jag rider mkt nu med sätet och försöker få den att arbeta med rumpan för att få den att få upp nacken lite så det blir enklare att arbeta....
 
Sv: Lågställd ponny som stertar med huvudet lite..

finns inga genvägar - skaffa en tränare! Man kan inte utbilda vare sig ryttare eller häst över internetforum.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 348
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 654
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: MayGrace
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 169
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp